Naslov Primjena QR koda u turizmu
Naslov (engleski) QR code applications in tourism
Autor Vedran Crnobori
Mentor Vanja Bevanda (mentor)
Član povjerenstva Aljoša Vitasović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vanja Bevanda (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Turk (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2018-09-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Poslovna informatika
Sažetak QR (Quick Response Code) kod je dvodimenzionalni bar-kod. Nastao je u
Japanu, a stvoren je od kompanije Denso Wave. Svojstva koja ga čine primjenjivim
su efikasnost i praktičnost, zbog toga što QR kod ne zauzima puno prostora, a može
pohraniti jako puno podataka i vrsta podataka. QR kod danas se koristi u velikom
broju djelatnosti, na primjer kao što su: muzeji, obrazovanje, proizvodnja, medicina i
brojna druga. Cilj ovog rada bio je prikazati primjenu QR koda u turizmu, od općeg
prema specifičnom te kroz vlastiti inovativni primjer iz prakse.
Vlastiti primjer odnosi se na izradu QR kodova za pojedine postaje križnoga
puta Gornjega Kamenjaka. Do ideje o izradi QR koda došao sam zbog mojeg
dugogodišnjeg rada za Javnu ustanovu Kamenjak te radi poboljšanja interakcije sa
posjetiteljima, zato što svake godine bilježi povećanje broja posjetitelja. Svrha
postavljenih QR kodova je pružanje informacija o pojedinoj skulpturi, odnosno postaji
Križnoga puta. Isto tako, posjetitelji će imati mogućnost birati tekst opisa na nekom
od ponuđenih jezika. Gledano sa ekonomskog aspekta uporabe QR koda u turizmu,
prikazano je kako se radi o ekonomski održivom konceptu, koji se ostvaruje ušteda
vremena i resursa.
Zaključno, primjena QR koda omogućava jednostavno, brzo i praktično
informiranje posjetitelja o sadržaju koji posjećuju, a njegova češća primjena u turizmu
može doprinijeti boljem i jednostavnijem pružanju informacija te u konačnici i boljem
sporazumijevanju na vlastitom jeziku ili na jeziku stranih posjetitelja naše zemlje.
Sažetak (engleski) The QR (Quick Response Code) code is a two-dimensional bar code created
Denso Wave company from Japan. Properties that make it applicable are its
efficiency and convenience, because QR code takes up little space, and can store a
great amount of data and data types. QR code is now used for a large number of
activities such as: museums, education, production, medicine and many others. The
aim of this paper was to demonstrate the applications of QR code in tourism, both
general and specific, and to propose a new site-specific innovative example.
My own example relates to the creation of QR codes for individual landmarks
at Upper Kamenjak. The idea of creating QR codes came from my longtime work for
the Public Institution Kamenjak and from the desire to improve interaction with
visitors, because every year we note the increase in the number of visitors. The
purpose of the QR codes set is to provide information about each sculpture or
landmark along the Way of the Cross trail in upper Kamenjak. Also, visitors will be
able to choose the language of the text describing the landmark. From an economic
standpoint, the use of QR codes in the tourist industry has proven to be a
sustainable, and both time and resource efficient concept.
In conclusion, applying QR code allows for an easy, quick and practical
informing of visitors about the content they visit. Furthermore, its more frequent use
in tourism can contribute to providing better and easier information and ultimately
better communication between the visitor and the host.
Ključne riječi
QR kod
turizam
informatika
informacijsko-komunikacijske tehnologije
Ključne riječi (engleski)
QR code
tourism
IT
information and communication technology
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:570653
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Poslovna informatika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-12 19:32:11