Naslov Korištenje psiholoških cijena u marketingu
Naslov (engleski) The use of psychology in price forming in advertisement
Autor Martina Matohanca
Mentor Dragan Benazić (mentor)
Član povjerenstva Dražen Alerić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dragan Benazić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Erik Ružić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2018-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Psihološke cijene su cijene koje su nešto niže od slijedećeg većeg iznosa. 9.99, 6.49
i 1995. sve su primjeri psiholoških cijena. Postoje brojne studije koje potvrđuju
njihovu sveprisutnost na maloprodajnom tržištu, čineći ga pravom strategijom
određivanja cijena. Prvi se put pojavio krajem 19. stoljeća. Maloprodajni menadžeri
često koriste psihološke cijene jer vjeruju da one stvaraju pozitivan učinak na
potrošače budući da ih potrošači percipiraju nižima od zaokruženih cijena. Međutim,
usprkos činjenici da su ekonomisti proučavali problematiku gotovo 100 godina, još
uvijek ne postoji konačan odgovor o tome da li i kako psihološko određivanje cijena
pridonosi povećanju prodaje.
Ovaj rad proučava potrošačevu shvaćanje psiholoških cijena te psihološke procese i
procese odlučivanja koji upravljaju njegovim ponašanjem pri kupovini. Navedena je
kratka povijest psiholoških cijena, nakon čega se obrađuju njihove kontroverzne
točke: uzroci psiholoških cijena, njihova učinkovitost te učinci. Dane su tri hipoteze
za uzroke psiholoških cijena: učinci nivoa, učinci slike te teorija očekivanog izbora.
Studije koje istražuju učinkovitost psiholoških cijena ne dolaze do jednakih
zaključaka: neke su studije pokazale pozitivan učinak, neke nisu uspjele dokazati ni
opovrgnuti hipotezu, dok su neke čak istaknule da pod određenim okolnostima
psihološke cijene mogu negativno utjecati na prodaju.
Sažetak (engleski) Psychological prices are prices that are only slightly lower than the next round
amount. 9.99, 6.49 and 1995 are all examples of psychological prices. There are
numerous studies ascertaining their omnipresence in the retail market, making it a
veritable pricing strategy. It has first appeared at the end of the 19th century. Retail
managers often use psychological prices because they believe that they create a
positive effect on consumers in that consumers perceive the prices to be significantly
lower than their round-amount counterparts. However, in spite of the fact that the
subject has been studied by economists for almost 100 years, there is still no
conclusive answer as to whether and how psychological pricing contributes to
increased sales.
This work studies the consumer’s perspective on psychological prices and the
psychological and decision-making processes that govern their purchasing
behaviour. A brief history of psychological prices is given, after which their
controversial points are addressed: the causes for psychological prices, their
effectiveness and effects. Three hypotheses for the causes of psychological prices
are given: level effects, image effects and prospect theory. Studies researching the
effectiveness of psychological prices are not unanimous: some studies showed their
positive effect, some were inconclusive and some even highlighted that under certain
circumstances psychological prices may have a negative effect on sales.
Ključne riječi
marketing
psihološke cijene
psihološko određivanje cijena
nezaokružene cijene
ponašanje kupaca
Ključne riječi (engleski)
marketing
psychological prices
psychological pricing
odd prices
consumer behaviour
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:161657
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Marketinško upravljanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-19 06:36:57