Naslov Apstraktna umjetnost prve polovice 20. stoljeća
Naslov (engleski) The abstract art in the first half of 20th century
Autor Ines Idek
Mentor Breza Žižović (mentor)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Breza Žižović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Mikulaco (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2018-10-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Slikarstvo
Sažetak Apstraktna umjetnost je pravac u suvremenoj likovnoj umjetnosti koji se počeo razvijati u prvoj polovici 20. stoljeća. Od posebne su važnosti oba svjetska rata koja su nam dala uvid u razvoj apstrakcije. Apstrakcija omogućava umjetniku slobodu izražavanja bez ikakve sputanosti i ograničenosti. Takva se umjetnost temelji na vođenju unutarnjih osjećanja i kao takve ih prenosi na platno. Ona teži prikazivanju realnosti onakve kakva ona jest u glavi svakog pojedinca. U radu se objašnjava podjela apstraktne umjetnosti na: organsku, vitalističku i geometrijsku. Važno je naglasiti da je apstraktna umjetnost nadahnula mnoge umjetnike u svom likovnom-umjetničkom stvaralaštvu. Kada spominjemo nepredmetnu umjetnost, nezaobilazan je njen začetnik i tvorac apstraktnog jezika, Vasilij Kandinski. Početkom 20. stoljeća javlja se i čitav niz avangardnih pokreta koji su nastali neposredno prije ili za vrijeme Prvog svjetskog rata, a to su: suprematizam, konstruktivizam, orfizam, rejonizam te neoplasticizam. U okviru spomenute teme, u radu se kroz likovnu aktivnost u vrtiću nastojalo uvidjeti na koji način likovna djela apstraktne umjetnosti utječu na likovni izraz djece predškolske dobi te u kojoj mjeri djeca pokazuju sklonost za istim. Kroz provedenu likovnu aktivnost, djeca su utvrdila da i apstraktna umjetnička djela imaju jednaku vrijednost kao i realistična. Također, s lakoćom su razumjeli i uočili elemente apstrakcije što je bio glavni cilj aktivnosti.
Sažetak (engleski) The abstract art is direction in contemporary visual arts that began to develop in the first half of the 20th century. Of particular importance are both world wars which have given us an insight into the development of abstraction. The abstraction allows artist freedom of expression without any inhibitions and limitations. Such art is based on the keeping inner feelings and transmits them as such to the canvas. It tends to present reality as it is in the head of each individual. This final work explains the division of abstract art on: organic, vitalistic and geometric. It is important to emphasize that abstract art inspired many artists in their art-artistic creation. When we mention pointless art, it is unavoidable that it is the founder and creator of abstract language, Wassily Kandinsky. At the beginning of the 20th century, there is a whole series of avant-garde movements that incurred just before or during the First world war, namely: suprematism, constructivism, orphism, reonism and neoplasticism. Within these theme, in the final work, through artistic activity in the kindergarten, the aim was to find out how the artwork of abstract art affects the artistic expression of children of pre-school age and to what extent children show a preference for the same. Through conducted artistic activity, children have found that abstract art works have the same value as realistic. Also, they easily understood and observed elements of abstraction which was the main object of the activity.
Ključne riječi
apstraktna umjetnost
Vasilij Kandinski
avangardni pokreti
dijete predškolske dobi
Ključne riječi (engleski)
abstract art
Wassily Kandinsky
avant-garde movements
the child of pre-school age
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:092335
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-01 18:21:38