Naslov Sportski marketing
Naslov (engleski) Sports marketing
Autor Patrik Škvorc
Mentor Erik Ružić (mentor)
Član povjerenstva Dragan Benazić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Erik Ružić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ariana Nefat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2019-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak U ovom završnom radu govori se o Sportskom marketingu općenito i na Svjetskom prvenstvu u nogometu i o Svjetskom prvenstvu u nogometu održanom u Rusiji. U prvom dijelu završnog rada obrađuje se uvod te slijedi definicija, pojam i razvoj sportskog marketinga i kako se razvijao kroz povijest. Zatim slijedi objašnjavanje specifičnosti primjene marketinga u sportu. Ovdje se razrađuje podjela sportskog marketinga i koji su elementi marketinga. Nakon razrade specifičnosti primjene marketinga slijedi marketinški miks. Ovdje su razrađeni proizvod, cijena, distribucija i promocija sportskih proizvoda. Također, uz specifičnosti primjene marketinga u sportu vezano je i sponzorstvo u sportu. Kao što se sve može podijeliti pa tako se i sponzorstvo može podijeliti na različite vrste sponzorstva. Drugi dio završnog rada veza je uz Svjetsko prvenstvo u nogometu općenito i u Rusiji. Za početak je definirano istraživanje specifičnosti primjene sportskog marketinga na primjeru Svjetskog prvenstva u nogometu u Rusiji. Nakon istraživanja slijedi povijest marketinga na Svjetskom prvenstvu u nogometu općenito. Ovdje je sve razrađeno vezano uz Svjetska prvenstva od njezinog osnutka daleke 1930. godine pa sve do Svjetskog prvenstva u Brazilu 2014. godine i Svjetskog prvenstva u Rusiji 2018. godine. Sponzori su vrlo važni na Svjetskom prvenstvu pa su tako i ovdje razrađeni. Zatim slijedi medijsko oglašavanje Svjetskog nogometnog prvenstva gdje je obrađen početak medijskog oglašavanja, prijenos prve utakmice na televizoru pa do današnjih suvremenih medija i društvenih mreža. Na kraju rada su obrađeni marketinški efekti nastupa Hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskom prvenstu u Rusiji gdje se može vidjeti koliko su Hrvati potrošili na razne navijačke rekvizite i hranu i piće. I slijedi kritički osvrt na primjenu marketinga na Svjetskom prvenstvu u Rusiji. Ovdje se može vidjeti koliko su prihoda ostvarili FIFA i Rusija od organizacije prvenstva i kako je Hrvatska profitirala od prvenstva. I na kraju je zaključak završnog rada.
Sažetak (engleski) This final thesis deals with Sports Marketing at the FIFA World Cup and the FIFA World Cup in Russia. The first part of the final paper deals with the introductory part and then follows the definition, development and development of sport marketing and how it evolves through history. It follows the explanation of the specificity of marketing in sport. Here is the devision of sports marketing and the elements of marketing. Here are elaborated the products, price, distribution and promotion of sports products. In addition to the specificity of sports marketing, sports sponsorship is also related. Everything can be divided, so sponsorship can be also divided into different types of sponsors. The second part of the final thesis is related with the World Cup in general and in Russia. To begin with, the research was abouth the specificity of sport marketing on the example of the World Cup in Russia. After the research it follows the history of marketing at the World Football Cup. Here it is all about World Cup since it's foundation in the late 1930s, until the World Cup in Brazil 2014 and the World Cup in Russia in 2018. Sponsors are very important at the World Cup so they are elaborated here as well. Next, it follows the media Advertising on the World Cup. The beginning of media advertising, the first live game on TV, up to social media. At the end of the work, there are elaborated marketing effects of the Croatian Football Federation's performance at the World Cup in Russia. Here is elaborated how much Croats have spend on a variety of football props and food and drinks. It follows a critical review of the example of marketing at the World Cup in Russia. FIFA and Russia have achived much from the organization of the World Cup in Russia but Croatia has also achived much benefits from the World Cup.
Ključne riječi
marketing
sportski marketing
Svjetsko prvenstvo u Rusiji
FIFA
sponzorstvo
Ključne riječi (engleski)
marketing
sports marketing
Russia World Cup
FIFA
sponsorship
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:426282
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Marketinško upravljanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-21 15:51:30