Naslov Odgajatelj u Waldorfskoj pedagogiji
Naslov (engleski) Preschool teacher in Waldorf pedagogy
Autor Silvija Paparić
Mentor Nevenka Tatković (mentor)
Mentor Doris Velan (mentor)
Član povjerenstva Andrea Debeljuh (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nevenka Tatković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Doris Velan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Diković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2015-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Waldorfska pedagogija utemeljena je na odgoju i obrazovanju čovjeka u cijelini, najvažnijim
smatra obrazovanje misaonih sposobnosti, praktičnih iskustava i bogatstva kreativnosti u
čemu dijete ostvaruje optimalni razvoj. Cilj waldorfske pedagogije je razvoj slobodne ličnosti
koja samu sebe određuje te koja je sposobna živjeti u društvu. U vrtiću se ostavlja prostor da
na zdrav način izrađuje svoje tijelo te razvija svoje duhovne i društvene snage shodno svojoj
dobi. Temelji se na antropozofskom duhovnom pogledu na svijet. Antropozofija je znanost o
tijelu, duši i duhu i svijetu, antropozofi kažu: tamo gdje prestaju objašnjenja prirodnih
znanosti, počinje antropozofija. Čovjeka se promatra kao biće tijela, duše i duha, koje se
neprestano razvija, a dijete kao biće koje do svoje odraslosti i zrelosti prolazi faze razvoja
svijesti koje je čovječanstvo prolazilo tijekom svoje evolucije.
Odgojitelj snosi veliku odgovornost u prvom sedmogodišnjem razdoblju, mora biti dobar
uzor (primjer) da bi ga djeca mogla oponašati. Waldorfska pedagogija polazi od stava da je
svaki odgoj u svojoj osnovi samoodgoj čovjeka, pa u tom kontekstu zadaća odgojitelja ne
dirati u djetetovo JA, već osigurati uvjete da njegova individualnost i unutarnja snaga postanu
vidljivi. Waldorfska pedagogija obraća se djetetovu intelektu, njeguje djetetov osjećajni
život, razvija radne i stvaralačke navike, snaži volju i interese te priprema za život.
Sažetak (engleski) Waldorf pedagogy is based on the education of man as a whole, is considered the most
important education thinking skills, practical experience and wealth of creativity in which the
child achieves optimal development. The aim of Waldorf pedagogy is the development of free
personality, self-determined and which is capable of living in society. In kindergarten leaves
room to a healthy way makes your body and develop their spiritual and social forces
according to their age. Based on the anthroposophic spiritual view of the world.
Anthroposophy is a science of the body, soul and spirit of the world, anthroposophists say
where cease explanations of natural sciences, begins anthroposophy.
A man is seen as being of body, soul and spirit, which is constantly evolving, and the child as
a being to his adulthood and maturity through the development phase of the awareness that
humanity has passed during its evolution.
Educator bears a great responsibility in the first seven-year period, be a good role model (for
example) to make it children can emulate. Waldorf pedagogy is based on the view that every
education is basically self-education of man, but in this context, the task of educators do not
touch the child I already provide conditions for its individuality and inner strength to become
visible. Waldorf pedagogy addresses the child's intellect, fosters the child's emotional life,
work and develop creative habits, strengthens the will and interests and prepare for life.
Ključne riječi
waldorfska pedagogija
antropozofija
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
Waldorf pedagogy
anthroposophy
educator
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:752714
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-05-06 10:32:48