Naslov Istarski folklorni elementi u klavirskom opusu Đeni Dekleva-Radaković
Naslov (engleski) Istrian folk music elements in piano opus by Đeni Dekleva-Radaković
Autor Leonarda Romić
Mentor Ivana Paula Gortan-Carlin (mentor)
Član povjerenstva Laura Čuperjani (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mirjana Grakalić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Muzička akademija u Puli) Pula
Datum i država obrane 2020-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Znanost o umjetnosti Muzikologija i etnomuzikologija
Sažetak U ovom radu nastavilo se istraživanje o primjerni istarsko-primorskoj glazbi na temelju autoričinog završnog rada „Istarski folklorni elementi u klavirskim djelima Đeni DeklevaRadaković“. Prikazuje se stvaralaštvo suvremene istarske skladateljice Đeni DeklevaRadaković te su za potrebe rada prikupljeni biografski podaci i analizirane tri reprezentativne četveroručne klavirske skladbe. U četveroručnim djelima, Dekleva-Radaković koristi suvremene tehnike skladanja i kombinira ih s tradicijskim elementima. Radi se o spoju tonalnosti i atonalnosti, o uporabi aleatorike, ali i tradicijskih elemenata. Naveden je i klavirski opus u kojemu skladateljica također vješto koristi navedene elemente. Takvom kombinacijom, Đeni Dekleva-Radaković kod slušatelja pobuđuje interes, a kod izvođača želju za dubljom spoznajom istarske glazbe općenito. U prvom dijelu rada opisan je istarsko-primorski tonski niz. Predstavljen je kroz teorijsko postavljanje, definiranje i harmonizaciju. Naglasak je stavljen na njegov razvoj od folklornih početaka pa sve do korištenja ljestvice u umjetničkoj literaturi. Nakon istaknutih elemenata spomenute ljestvice, prikazana je biografija o suvremenoj istarskoj skladateljici Đeni Dekleva-Radaković koja vješto isprepliće istarsku ljestvicu sa suvremenim tehnikama skladanja. Spoj tradicije i suvremenih tehnika vidljiv je u analiziranim četveroručnim skladbama za klavir („Šegun-Šegač“, „Danze capricciose“ i „Tri slike“) u kojima tzv. istarska ljestvica i elementi koji iz nje proizlaze daju veliki doprinos. Postignut je cilj da se istarsko-primorska tradicijska glazba približi zainteresiranima, da se naglasi njena važnost te da se potakne njeno korištenje u umjetničkoj literaturi.
Sažetak (engleski) In this paper, the research on Istrian-coastal music continued on the basis of the author's final work "Istrian folklore elements in the piano works of Đeni Dekleva-Radaković". The works of contemporary Istrian composers Đeni Dekleva-Radaković are presented, and for the needs of the work, biographical data were collected and three representative four-handed piano compositions were analyzed. In his four-handed works, Dekleva-Radaković uses modern composition techniques and combines them with traditional elements. It is a combination of tonality and atonality, the use of aleatorics, but also traditional elements. A piano opus is also cited in which the composer is also likely to use the cited elements. With such a combination, Đeni Dekleva-Radaković arouses the interest of the listeners, and the desire of the performers for a deeper understanding of the Istrian way of composing and Istrian music in general. The first part of the paper describes the Istrian-coastal tone sequence. It is presented through theoretical setting, definition and harmonization. Emphasis is placed on its development from folklore beginnings up to the use of scale in artistic literature. The prominent elements of the mentioned scale are followed by a biography of the contemporary Istrian composer Đeni Dekleva-Radaković who skillfully interweaves the Istrian scale with contemporary composing techniques. The combination of tradition and modern techniques is evident in the compositions for four-handed piano („Šegun-Šegač“, „Danze capricciose“ and „Tri slike“) in which the Istrian scale plays a large role. The aim of this paper is to bring Istrian-coastal folklore music closer to those interested, to emphasize its importance and to encourage its use in artistic literature. Knowledge of the Istrian-coastal sound sequence and Istrian music is limited in the Croatian area, and the aim of this paper was to broaden the horizons and bring closer the content of those interested.
Ključne riječi
Istarski folklor
Đeni Dekleva-Radaković
Ključne riječi (engleski)
Istrian folklore elements
Đeni Dekleva-Radaković
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:706396
Studijski program Naziv: Glazbena pedagogija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra glazbene pedagogije (mag.mus.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-04 11:26:03