Naslov Razvoj glazbene kreativnosti djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Development of musical creativity of preschool children
Autor Donika Četa
Mentor Mirna Marić (mentor)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mirna Marić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Branko Radić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2021-07-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Povijest umjetnosti Zaštita umjetničke baštine
Sažetak Glazba je vrlo važna u odgoju djeteta pa prema tome i u odgojno obrazovnim ustanovama, a i u obiteljskom okružju. Ona je prvenstveno značajna za razvoj dječje kreativnosti i stvaralaštva što se manifestira i na ostala područja djetetova razvoja kao i u njegovom budećem profesionalnom životu. Prema tome može se reći da glazba ima značajnu ulogu u svim aspektima djetetova razvoja.
U nastojanju da se pobliže objasni razvoj glazbene kreativnosti kod djece, ovaj rad započinje općim definicijama o pojmovima „kreativnost“ i “glazba“. Naglasak se stavlja na poticaj i razvoj glazbene kreativnosti i sposobnosti djece predškolske dobi. Definira se i pojam „darovitost“, te se govori o poticaju razvoja darovitosti s posebnim obzirom na glazbenu darovitost u kojoj ključnu ulogu, osim roditelja, ima i odgojitelj.
Cilj rada je da se na osnovu dostupne literature, te vlastitih iskustava predoči uloga odgojitelja u poticanju razvoja glazbene kreativnosti djece predškolske dobi. Rezultati analize relevantne literature pokazuju da djeca najviše upijaju znanja i uče kada slobodno istražuju i zadovoljavaju svoju istraživačku radoznalost željnu raznolikog iskustva. U takvim situacijama najviše mu može pomoći pozitivno okruženje u kojemu živi, te sposoban i kompetentan odgojitelj koji razumije djetetove potrebe i pomaže mu u otkrivanju i razvoju kreativnosti.
Sažetak (engleski) Music is very important part of the child’s upbringing, and therefore is equally important in educational institutions, as well as in the family environment. It is primarily important for the development of children's creativity, which is also manifested in other areas of children's development as well as in their future professional life. Therefore, it can be said that music plays a significant role in all aspects of a child's development.
In order to explain the development of children’s musical creativity in more details, this diploma thesis begins with the general definitions of terms “creativity” and “music”.
The emphasis is placed on the encouragement and development of musical creativity and ability of preschool children. The term giftedness is also defined in this thesis that says a lot about encouraging the development of children’s giftedness especially with regard to musical giftedness, in which the educator, in addition to parents, has a key role.
The aim of this diploma thesis is to present the role of educators in the process of encouraging the development of musical creativity among preschool children. The thesis is based on the available literature and the educator's own experience. The results of the analysis of the relevant literature show that children absorb knowledge and learn the most when they freely explore and satisfy their research curiosity, and eagerness for diverse experience. In such situations, they are helped by the positive environment in which they live, as well as by the capable and competent educator who understands children's needs and help them discover and develop creativity.
Ključne riječi
Dječja glazbena kreativnost
glazbena darovitost
glazbene sposobnosti
poticajna okolina
odgojitelj
vrtić
Ključne riječi (engleski)
Children's musical creativity
musical giftedness
musical abilities
stimulating environment
educator
kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:197127
Studijski program Naziv: Predškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-24 11:07:17