Naslov Montessori pedagogija
Naslov (engleski) Montessori pedagogy
Autor Ana Franekić
Mentor Maja Ružić Baf (mentor)
Član povjerenstva Sandra Kadum (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Ružić Baf (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vjekoslava Jurdana (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2021-09-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Maria Montessori jedno je od izuzetno cijenjenih imena u povijesti predškolskog odgoja. Svoj život posvetila je djeci, zastupajući njihova prava i uvažavajući njihovu individualnost. U ovom radu govori se o njezinom životu, za što se borila i što je postigla. Svoju odgojnu metodu temeljila je na promatranju djece uključujući sva znanja koja je stekla na nekoliko studija. U radu se opisuju antropološke, pedagoške i psihološke pretpostavke Montessori pedagogije. Opisan je periodički razvoj djeteta te razdoblja djetetove posebne osjetljivosti. Maria Montessori u svojoj metodi njeguje sedam načela koja su radu i opisana, a to su: poštivanje djeteta, osposobljavanje osjetila i kretanja, polarizacija pažnje, slobodan izbor, pripremljena okolina, uloga odgojitelja, „pomozi mi da učinim sam“. U radu su opisane karakteristike odgoja pokreta kreativnosti te kozmičkog i religijskog odgoja. U zadovoljavanju potreba djeteta, značajnu ulogu ima odgojitelj. Njegova osobna, unutarnja i stručna priprema od iznimne su važnosti, kao i pripremljena okolina. Ovim radom prikazana je uloga odgojitelja te njegove poželjne osobine. U zadnjem poglavlju, opisan je Montessori pribor i materijal za rad, kao i kriteriji za njihov izbor.
Sažetak (engleski) Maria Montessori is one of the most appreciated names in the history of preschool
education. She has dedicated her life to children, representing their rights and their
individuality. This paper is about her life and things for which she fought and
achieved. Her parental method was based on observing children. She involved all
her knowledge from few collages that she attended. This paper describes
anthropological, pedagogical, and psychological assumptions of Montessori method.
It describes the development of a child through stages and their most sensitive
periods. In her method, Maria Montessori nurtures seven principles which are
described in this paper. This principles are: respecting a child, senses and movement
training, attention polarization, freedom of choice, prepared environment, the role of
the educator, and the main thought: „help me so I can do it alone“. Through this
paper the characteristics of educating the creativity movement as well as cosmic and
religious upbringing are described. An educator has an important role in fulfilling
child's needs. Educator's good personal, internal, and professional preparation are of
extreme importance, as well as the prepared environment is. This paper presents the
role of an educator and their desirable characteristics. In the last chapter, Montessori
accessories and work materials are described, as well as the criteria for their
selection.
Ključne riječi
Maria Montessori
Montessori pedagogija
dijete
slobodan izbor
Montessori materijal
Montessori odgojitelj
pedagoška načela
Ključne riječi (engleski)
Maria Montessori
Montessori pedagogy
child
free choice
Montessori material
Montessori educator
pedagogical principles
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:099814
Studijski program Naziv: Predškolski odgoj Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-20 11:24:14