Naslov | Primjena e-učenja u trajnom usavršavanju medicinskih sestara / tehničara |
Naslov (engleski) | The use E- learning in continuing education for nurses |
Autor | Ljerka Simić |
Mentor | Igor Dobrača (mentor) |
Član povjerenstva | Dijana Majstorović (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Igor Dobrača (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ivan Pogarčić (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Medicinski fakultet u Puli) Pula |
Datum i država obrane | 2021-03-19, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo |
Sažetak | E-učenje ili elektronsko učenje objedinjuje tehnologiju te je stavlja u funkciju učenja pritom osiguravajući fleksibilniji sustav koji osobe mogu koristit uz pomoć uređaja spojenog na Internet bilo kada i bilo gdje. Sestrinstvo je poziv i kao takav često nema radno vrijeme stoga je e-učenje koje se medicinskim sestrama tj. članicama i članovima Hrvatske komore medicinskih sestara nudi, adekvatno rješenje, posebice u doba pandemije coronavirusom COVID-19. Međutim, medicinske sestre moraju osim redovnih poslovnih aktivnosti kontinuirano provoditi stručno usavršavanje koje im nalaže upravo Komora. U radu su navedeni osnovni i važni pojmovi vezani za e- učenje, njegov povijesni razvoj, svrha, primjena, ali i njegov pozitivni i negativni aspekt. Također u radu su prezentirani rezultati provedenog anonimnog istraživanja putem anketnog upitnika o korištenju portala e-učenje HKMS u kojoj su sudjelovali ispitanici zaposleni na sekundarnoj i tercijarnoj razini zdravstvene zaštite gdje je utvrđeno kako većina ispitanika koristi portal e-učenja HKMS i prema istome ima pozitivan stav. Medicinske sestre i tehničari sudjelujući u aktivnostima obrazovanja, bilo kao polaznici ili kao predavači, te doprinoseći diseminaciji vrijednih postignuća u sestrinstvu, osim što sakupljaju neophodne bodove, doprinose jačanju sestrinstva. Unatoč brojnim prednostima e-učenja, prema većini istraživanja pokazalo se da je najoptimalniji hibridni sustav učenja koji kombinira najbolje od tradicionalnog i tehnološki potpomognutog učenja, što potvrđuje i ovaj rad. |
Sažetak (engleski) | E-Learning, also known as electronic learning includes technology and puts it in the role of education thus providing a flexible system which individual might use with a device connected to the internet anytime, anywhere. The nursery is a vocation and as such it frequently doesn’t have official hours, therefore e-learning offered to nurses, i.e. to members of the Croatian Nursing Council is an appropriate solution particularly during the COVID-19 pandemic. However, along with performing usual business activities nurses have to conduct professional training required by the Council. This paper provides essential and important terms related to e-learning, its historical development, purpose, implementation, and its positive and negative aspect. Paper introduces results of a conducted anonymous study about the usage of the e-study portal of CNC among the examinees employed on secondary and tertiary level of health care, which determined that majority of the examinees use CNC e-study portal and have a positive user experience. Nurses and technicians that attend educational activities as attendants or lecturers contribute to the dissemination of valuable achievements in the nursery and along with collecting necessary points contribute to strengthening bonds of the nursery. Despite numerous advantages of e-study, the majority of conducted studies show that a hybrid system of learning which combines the best of traditional and technologically backed learning proves to be most optimal, which is proven by this paper. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:137:093069 |
Studijski program | Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (bacc. med. techn.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2021-11-29 13:28:26 |