Naslov Odjeća i moda
Naslov (engleski) Clothes and Fashion
Autor Martina Fabris
Mentor Marija Bušelić (mentor)
Član povjerenstva Lela Tijanić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Bušelić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Blažević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2016-06-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Odjenuti se prirodna je ljudska potreba. To je način na koji pojedinac stavlja sebe u određeni prostor i vrijeme, način kako bi privukao pažnju drugih. Kada odijevanje prelazi granice funkcionalnosti, kada čovjek započne težiti promjenama i inovacijama, tada se javlja moda. Moda je stanje duha vremena i pojedinca, to je odraz ponašanja.
Proizvodnja tekstila jedna je od najstarijih i najvećih svjetskih industrijskih djelatnosti. Ima važnu ulogu u ukupnoj svjetskoj proizvodnji, zaposlenosti i trgovini. Europa i Hrvatska se suočavaju sa nepovoljnim uvjetima tekstilne, odjevne i kožarske industrije. Zbog velike konkurencije sa istoka gdje se nalazi jeftina radna snaga, pada proizvodnja i zaposlenost. Problem je i nedostatak vlastitih marki.
Unatoč krizi i dugogodišnjim nepovoljnim rezultatima, zemlje Europske unije pronalaze načine uspjeha i bilježe male ali pozitivne pomake. Hrvatska u 2016. godini, nakon dugo godina nepovoljnih i loših rezultata uz pomoć suradnje sa vanjskim investitorima i blizine europskog tržišta vidi svoj put uspjeha na tržištu, što pokazuje i sve veći broj poduzeća u tom sektoru.
Sažetak (engleski) Putting on clothes is a natural human need. It is the way in which people place themselves in space and time, the way to attract attention of the others. When clothing exceeds the limits of functionality and when people incline towards some changes and innovations, is the moment when fashion appears. Fashion is the personal statement, indicator of time and an individual, reflection of behavior.
Textile production is one of the oldest and largest world industrial activities. That kind of production has an important function in the overall global production, employment and trade. Europe and Croatia experience decline in textile, wearing apparel, leather and related products industry. The eastern countries that have cheap workforce represent a big threat, so our production and employment have deteriorated. Another problem is the lack of our own brands.
Despite the economic crisis and persistent unfavorable results, European Union countries are finding their ways to succeed, which results in small but positive results. After a couple of bad years and results in textile production, by the help from foreign investors and nearness of European market, Croatia finally has a chance for thriving on the international market in 2016. Growing textile, wearing apparel and leather industry companies are the best indicator of these changes.
Ključne riječi
tekstil
odjeća
moda
tekstilna industrija
Ključne riječi (engleski)
textile
clothes
fashion
textile industry
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:559491
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Management i poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-07-18 10:46:48