Naslov Transformacije lokalnih zajednica u turizmu
Naslov (engleski) Transformations of Local Communities in Tourism
Autor Frane Šugić
Mentor Jasmina Gržinić (mentor)
Član povjerenstva Nikola Vojnović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Gržinić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Slaven Bertoša (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Pula
Datum i država obrane 2021-12-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Putovanja u današnjem dobu predstavljaju mnogobrojne izazove turistima.
Pandemija korona virusa je uzrokovala brojne promjene na turističkom tržištu. Na
početku pandemije je izgledalo kao da je cijeli svijet stao. Kriza je donijela
mnogobrojne promjene. Mnogi hoteli, ugostiteljski objekti, turistička poduzeća i
poduzeća komplementarnih djelatnosti su morala zatvoriti svoja vrata te su mnogi
zaposlenici u turističkom sektoru morali pronaći svoje izvore za egzistenciju negdje
drugdje. Kriza je pokazala koliko je ranjivo turističko tržište i mnoge destinacije koje
se nisu prilagodile su nastradale. Iz korona krize su nastali mnogi novi turistički
trendovi od kojih su neki od njih usmjereni prema vlastitm transformacijama i
lokalnom iskustvu. Lokalna zajednica turističkih destinacija predstavlja veoma važan
dio destinacije. Ona predstavlja autentičnu kulturu i način života za koju je moderan
turist zainteresiran. Uključivanje lokalne zajednice u turističku djelatnost je jedan
logičan potez koji bi tijela na vlasti trebali ukomponirati u cjelokupan turistički
proizvod destinacije. Turizam posjeduje veliku moć u promjeni i transformaciji
određenog prostora i njegovih stanovnika. On donosi mnoge dobrobiti, ali i mnoge
štete koje, ako se kontroliraju održivim planom razvoja mogu degradirati destinaciju i
lokalnu zajednicu. Transformacije se isto tako događaju na kulturološkoj razini.
Interakcijom gosta i domaćina dolazi do kulturološke razmjerne gdje jedni uče od
drugih. Transformacija se može dogoditi gostu i domaćinu ali oboje moraju biti
spremni prihvatiti istu. Kroz demonstracijski efekt gosti i domaćini oponašaju jedni
druge i prihvaćaju početak transformacije.
Destinacije kao što su Venecija, Amsterdam i Berlin su doživile pozitivne i negativne
transformacije tijekom godina. Te destinacije su primjetile svoju priliku za restart i
okrenule se održivijem turizmu koji je više fokusiran na dobrobit lokalnog
stanovništva i očuvanju tradicije i kulturološke autentičnosti.
Sažetak (engleski) Traveling in today's age presents many challenges to tourists. The corona
virus pandemic has caused a number of changes in the tourism market. At the
beginning of the pandemic, it seemed as if the whole world had stopped. The crisis
has brought many changes. Many hotels, restaurants, tourism and complementary
businesses had to close their doors and many employees in the tourism sector had to
find their sources of subsistence elsewhere. The crisis has shown how vulnerable the
tourism market is and many destinations that have not adapted have suffered. Many
new tourist trends have emerged from the corona crisis, some of which are targeted
according to their own transformations and local experience. The local community of
tourist destinations is a very important part of the destination. It represents the
authentic culture and way of life that the modern tourist is interested in. Involving the
local community in the tourism industry is a logical move that the authorities should
incorporate into the overall tourism product of the destination. Tourism has great
power in changing and transforming a certain area and its inhabitants. It brings many
benefits, but also many harms that, if controlled by a sustainable development plan
can degrade the destination and the local community. Transformations also occur at
the cultural level. The interaction of the guest and the host leads to a cultural
proportion where they learn from each other. Transformation can happen to the guest
and the host but both must be willing to accept the same. Through the demonstration
effect, guests and hosts imitate each other and accept the beginning of the
transformation.
Destinations such as Venice, Amsterdam and Berlin have experienced positive and
negative transformations over the years. These destinations have noticed their
opportunity to restart and have turned to more sustainable tourism that is more
focused on the well-being of the local population and the preservation of tradition and
cultural authenticity.
Ključne riječi
transformacija
lokalna zajednica
turizam
korona virus
održivi razvoj
gradovi Europe.
Ključne riječi (engleski)
transformation
local community
tourism
corona virus
sustainable development
cities of Europe
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:248227
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika, Informatički menadžment Smjer: Turizam i razvoj Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-06-02 09:33:12