Naslov Etičnost influencera u marketingu
Naslov (engleski) Ethics of influencers in marketing
Autor Ivona Košutić
Mentor Erik Ružić (mentor)
Član povjerenstva Dragan Benazić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Erik Ružić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Križman Pavlović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2022-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Ovim radom se istražuje i prikazuje povezanost etike i influencera, razvoj influencer marketinga, etičnost influencera te istraživanje stavova pratitelja influencera.
Opisuje se etika, etično poslovanje i etika u marketingu. Temeljna područja kojima se bavi marketinška etika su istraživanje, proizvod, cijena, prodaja/ distribucija i komunikacija. Marketinški stručnjaci trebaju slijediti principe, vrijednosti i standarde ponašanja marketinške etike kako bi donijeli etičnu odluku.
Zatim, pregledava se razvoj digitalizacije i razvoj društvenih mreža te kako i zašto influenceri koriste društvene mreže. Digitalna tehnologija koja se brzo razvija otvorila je svijet mogućnosti za industriju oglašavanja. Promocija i prodaja putem društvenih mreža postala je nužnost, a ne stvar preferencija. Posljednjih godina oglašavanje putem influencera na društvenim mrežama ubrzano raste te se brojne tvrtke okreću tom obliku oglašavanja. Sadržaj koji objavljuju influenceri vjerodostojniji je od ostalih vrsta oglašavanja.
Nadalje, istražuje se etičnost influencera i mišljenja njihovih pratitelja kroz provedene ankete. Istraživanjem etike i influencera zaključuje se kako su influenceri u Hrvatskoj relativno etični. Influenceri imaju umjeren utjecaj na ispitanike. Ispitanici ih svakodnevno prate, ali im ne vjeruju u potpunosti.
Sažetak (engleski) The aim of this thesis is to research and show the relations between influencers and their ethics, opinions of their followers and development of influencer marketing.
Ethics, ethics in business and ethics in marketing are being described. Key areas of ethics in marketing are research, product, price, sales, distribution and communication. Marketing experts should follow rules, principles and standards of business ethics in order to be able to come up with an ethic decision.
Furthermore, development of social media alongside with digitalization and research on how and why are influencers using them as their work tools are also being described. Digital technology, which is always on the increase, opened many new possibilities in online advertising. Promotions and sales over social media became a necessity rather than an option. As a consequence, in the last couple of years there has been a rise in companies using social media influencer advertising. Content created by the influencers has become more credible than any other form of marketing.
Lastly, questionnaires have been conducted to depict thoughts on influencer's work as seen by their followers and friends. Conclusion is that influencers in Croatia are described as being ethic by their followers. They have a moderate influence on their followers. Even though they follow and interact with them daily, they do not trust them completely.
Ključne riječi
influencer
utjecaj
etika
marketing
istraživanje
Ključne riječi (engleski)
influencer
influence
ethics
marketing
research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:251578
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika, Informatički menadžment Smjer: Marketinško upravljanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-30 10:18:28