Naslov Važnost cjeloživotnog učenja i trajnog usavršavanja u sestrinstvu
Naslov (engleski) The importance of lifelong learning and continuing education in nursing
Autor Dunja Pleš
Mentor Željko Jovanović (mentor)
Član povjerenstva Dolores Janko-Labinac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Koroman (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Medicinski fakultet u Puli) Pula
Datum i država obrane 2023-05-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Sažetak Sestrinstvo je dinamično područje koje se kontinuirano razvija, a stalno se pojavljuju nova istraživanja i tehnološki napreci. Kako bi bile ukorak s ovim promjenama, medicinske sestre uključene su u cjeloživotno učenje što uključuje kontinuirano obrazovanje i profesionalni razvoj kao rezultat. Glavni cilj istraživanja bio je istražiti stavove medicinskih sestara/tehničara o važnosti cjeloživotnog obrazovanja medicinskih sestara i tehničara te kvaliteti provođenja trajnog usavršavanja medicinskih sestara i tehničara u Republici Hrvatskoj u Istarskoj županiji. U istraživanju je sudjelovalo 60 medicinskih sestara i tehničara sa svih razina obrazovanja. Njih 30 zaposleno je u Općoj bolnici Pula kao sekundarnoj razini zdravstvene zaštite, a preostalih 30 u primarnoj razini zdravstvene zaštite što je obuhvaćalo Istarske domove zdravlja, Zavod za javno zdravstvo, Zavod za hitnu medicinu, Ustanove za kućnu njegu te dom za starije i nemoćne osobe. Istraživanje je provedeno na području Istarske županije putem ankete u formatu Google forms-a koja je sadržavala 17 pitanja različitog tipa. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da ne postoje značajne razlike između PZZ i SZZ u stavovima i mišljenjima medicinskih sestara i tehničara o provođenju cjeloživotnog obrazovanja. Također, rezultati pokazuju da se ispitanici donekle slažu sa tvrdnjom da se stručnim usavršavanjem usvajaju se znanja i vještine korisne za svakodnevni posao ali većina ispitanika tvrdi da predavanja koja se trenutno provode u sustavu na području RH nisu dostatna kako bi se povećale sestrinske kompetencije za rad sa pacijentima. Ideja cjeloživotnog obrazovanja dostatna je i korisna za usvajanje znanja i vještina ali organizacija istog u sustavu na razini RH nije dostatna za povećanje sestrinskih kompetencija u radu za pacijentima.
Sažetak (engleski) Nursing is a dynamic and constantly evolving field, with new research and technological advancements emerging all the time. To keep up with these changes, nurses must engage in lifelong learning, which involves ongoing education and professional development throughout their careers. The main aim of this research was to investigate the views of nurses/technicians on the importance of lifelong education of nurses and technicians and the quality of continuous training of nurses and technicians in the Republic of Croatia in the County of Istria. 60 nurses and technicians from all levels of education participated in the research. 30 of them were employed in the Pula General Hospital as a secondary level of health care, and the remaining 30 in the primary level of health care, which included the Istrian Health Centers, Institute of Public Health, Institute of Emergency Medicine, Home Care Institutions and Home for the Elderly and Infirm . The research was conducted in the area of the Istrian County through a survey in the format of Google forms, which contained 17 questions of different types. The results of this research show that there are no significant differences between primary and secondary level of health care in the attitudes and opinions of nurses and technicians regarding the implementation of lifelong education. Also, the results show that the respondents somewhat agree with the statement that through professional training, knowledge and skills useful for everyday work are acquired, but most of the respondents claim that the lectures that are currently conducted in the system in the territory of the Republic of Croatia are not sufficient in order to increase nursing competencies for working with patients. The idea of lifelong education is sufficient and useful for the acquisition of knowledge and skills, but the organization of the same in the system at the level of the Republic of Croatia is not sufficient for increasing nursing competencies in working with patient.
Ključne riječi
sestrinstvo
cjeloživotno obrazovanje
stavovi
istraživanje
Istarska županija
Ključne riječi (engleski)
Nursing
lifelong education
attitudes
research
Istrian County
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:233294
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-05-31 12:52:16