Naslov Vrtić u šumi
Naslov (engleski) Forest kindergarten
Autor Sarah Novoselec
Mentor Maja Ružić Baf (mentor)
Član povjerenstva Breza Žižović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Ružić Baf (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sandra Kadum (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2023-06-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Alternativni pedagoški koncepti, šumska pedagogija i šumski vrtići postaju sve zastupljeniji u mnogim zemljama. Cilj je ovog završnog rada informiranje i učenje o takvim konceptima u svrhu boljeg upoznavanja dječjih potreba. Spomenuti koncept pruža djetetu priliku da svakodnevno provodi vrijeme u prirodi učeći o okolišu i prirodnim fenomenima te razvijajući motoričke i socijalne vještine, kreativnost i maštu. Odgajatelji u šumskom vrtiću podržavaju dječju radoznalost, promatraju njihove interese i potrebe te pružaju podršku u neformalnom učenju u prirodnom okruženju s naglaskom na slobodnu igru i fleksibilan kurikulum. U ovome se radu tako govori o samom razvoju šumske pedagogije tijekom povijesti – od 19. stoljeća u radu Friedricha Fröbela pa sve do njezina suvremenog poimanja. Također, u radu su opisani i začetci šumskih vrtića, njihov utjecaj na cjelokupan razvoj djeteta, kao i njihova rasprostranjenost u Hrvatskoj i svijetu. S obzirom na značaj šumske pedagogije u ovome se radu govori i o europskim projektima koji je promiču. Prvi je dio rada teorijski, dok je drugi dio rada istraživački u sklopu kojeg je proveden polustrukturirani intervju u svrhu istraživanja plana i programa rada šumskog vrtića, odnosno obrta za čuvanje djece Šumska djeca u Puli.
Sažetak (engleski) Alternative pedagogical concepts, such as forest pedagogy and forest kindergartens, are becoming more common in many countries. This final paper aims to inform and learn about such concepts to better understand childrens needs. The mentioned concept allows the child to spend time in nature daily, learning about the environment and natural phenomena, and developing motor and social skills, creativity, and imagination. Educators in the forest kindergarten support childrens curiosity, observe their interests and needs and provide support for informal learning in a natural environment with an emphasis on free play and a flexible curriculum. This paper also talks about the development of forest pedagogy throughout history, from the 19th century in the work of Friedrich Fröbel to its contemporary understanding. Also, the paper describes the beginnings of forest kindergartens, their influence on the overall development of the child, and their prevalence in Croatia and around the world. Given the importance of forest pedagogy, this paper also discusses European projects that are being promoted. The first part of the work is theoretical, while the second part is exploratory, in which a semi-structured interview was conducted to research the work plan and program of the forest kindergarten, that is, childcare trade Šumska djeca in Pula.
Ključne riječi
šumska pedagogija
šumski vrtić
dječji razvoj
priroda
slobodna igra
Ključne riječi (engleski)
forest pedagogy
forest kindergarten
child development
nature
free play
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:572618
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučililšni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-14 11:23:33