Naslov Utjecaj pametnih telefona na razvoj djeteta
Naslov (engleski) The Effects of Smartphones on Child Development
Autor Valentina Petrić
Mentor Maja Ružić Baf (mentor)
Član povjerenstva Sandra Kadum (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Ružić Baf (član povjerenstva)
Član povjerenstva Breza Žižović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2023-06-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak U ovome je diplomskom radu riječ o utjecaju pametnih telefona na razvoj djece. Rad se sastoji od dvaju dijelova, teorijskog i istraživačkog. U teorijskom dijelu rada naglasak je na definiranju i razvoju pojma informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) kao i na tumačenju pozitivnih i negativnih učinaka iste na učenike. Potom slijede korisne smjernice za djecu, roditelje i učitelje. U istraživačkom dijelu rada prikazuju se rezultati istraživanja provedenog na uzorku učitelja razredne i predmetne nastave o uporabi pametnih telefona tijekom nastave i u slobodno vrijeme. Rezultati se odnose na stavove učitelja o uporabi pametnih telefona kod učenika. Iz dobivenih je rezultata, između ostaloga, razvidno smatraju li učitelji da učenici tijekom odmora previše koriste pametne telefone, slažu li se da bi bilo dobro da učenici prilikom ulaska u učionicu pametne telefone odlože na za to predviđeno mjesto. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 120 ispitanika, od čega je 45% ispitanika koji predaju u razrednoj nastavi i 55% ispitanika koji predaju u predmetnoj nastavi. Od njih 120 ukupno je 5% muških i 95% ženskih ispitanika. Od ukupnog broja ispitanika najviše je onih koji pametni telefon za privatne svrhe koriste od 1 do 3 sata dnevno (56,7%), dok je zabrinjavajuća činjenica da je 3,3% ispitanika koji pametni telefon koriste od 5 do 7 sati dnevno te 1,7% onih koji ga u privatne svrhe koriste više od 7 sati dnevno. Prema dobivenim podatcima vidljivo je da je i dalje aktualan veliki problem današnjice, a to je da mladi previše vremena dnevno provode za pametnim telefonima. Ukupno se 90,8% učitelja predmetne i razredne nastave slaže i u potpunosti slaže da učenici previše slobodnog vremena provode koristeći pametni telefon.
Sažetak (engleski) This thesis is about the impact of smartphones on children's development. The work consists of two parts, theoretical and research. In the theoretical part of the work, the emphasis is on the concept and development of information and communication technology (ICT), and what positive and negative effects it has on children. It is followed by useful guidelines for children, parents and teachers. In the research part of the paper, the results of the research carried out among teachers of classroom and subject classes on the use of smartphones during classes and in their free time are presented, what is the opinion of teachers on the use of smartphones among students, do they think that students use smartphones too much during recess, do they agree whether it would be positive solution for students to put away their smartphones in the designated place when entering the classroom. A total of 120 respondents participated in the research, 45% of them were respondents who teach in class and 55% were respondents who teach in subject classes. Out of 120 respondents, 5% were male and 95% were female. Out of the total number of respondents, the majority are those who use their smartphone for private purposes from 1 to 3 hours a day (56.7%), while the worrying fact is that 3.3% of respondents use their smartphone for 5 to 7 hours a day and 1 .7% of those who use it more than 7 hours a day for private purposes. According to the obtained data, it is evident that the big problem of today is still relevant, namely that young people spend too much time per day in front of smartphones. In total, 90.8% of subject and classroom teachers agree and fully agree that students spend too much free time using smartphones.
Ključne riječi
Pametni telefon
Informacijsko-komunikacijska tehnologija
učitelji
učenici
roditelji
Ključne riječi (engleski)
Smartphone
information and communication tehnology
children
parents
teachers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:102514
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-24 06:58:34