Naslov Osjetljivost turista na cijene
Naslov (engleski) Tourist sensitivity to prices
Autor Nina Čalić
Mentor Marija Bušelić (mentor)
Član povjerenstva Kristina Afrić Rakitovac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Bušelić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Blažević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2016-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Turističko tržište je mjesto gdje se sastaju ponuda i potražnja. Količina robe i usluga koje se nude turistima po određenoj cijeni naziva se ponuda, a tu istu robu i usluge možemo plasirati na tržište ako za nju postoji interes i to se naziva turistička potražnja. Turist je kupac koji raspolaže svojim novcem i kreator je vlastitog putovanja prema svojim financijskim mogućnostima. Isti je osjetljiv na cijenu zbog tehnologije koja mu u ovom 21.st. otvara njegove vidike i dobro su informirani o cijenama. Cijena je iznos novca koji se daje za određeni proizvod ili uslugu. Kako bi se zadovoljilo kupca, pogotovo one cjenovno osjetljive diskriminira se cijenama te se one formiraju prema potrošačima, proizvodima i lokaciji. Osim diskriminacijskih cijena postoje i psihološke cijene koje pomažu kupcu da se bolje osjeća. Proizvođač je taj koji se na tržištu bori i sa konkurencijom i kupcima. On je taj koji mora pratiti, prepoznati i udovoljavati turistima. Kako bi udovoljio svima mora ponuditi pristupačnije cijene od konkurencije, a ne smije ići ispod svojih troškova proizvodnje zbog kojih bi mogao poslovati u gubitku. Da bi zadovoljili kupca treba ga privući stvarima koja možda nisu za prodavača besplatne, ali nisu ni od velikog značaja. Turisti koji su osjetljivi na cijenu i dobiju popust nikad neće biti zadovoljni jer će misliti da su mogli dobiti još veći. Većinom dolazi do konflikta između te dvije strane zbog toga što turisti nikad neće biti zadovoljni cijenom, a prodavač želi da kupac plati više kako bi više i zaradio.
Sažetak (engleski) Tourism market is a place where demand and supply meet. On one hand quantity of goods and services that are offered on market at a certain price are called supply. On the other hand, that same quantity of goods and services we can place on market if there is interest for them and that is called tourist demand. A tourist is customer who disposes with his money and is creator of his own journey according to his own financial possibilities. Tourist as a costumer nowadays starts to be sensitive on prices because of technology in 21st century and so because of prices availability at Internet. Price is amount of money costumer gives for buying some product or receiving different type of service. Beacuse of costumers price sensitivity, prices are often made by types of costumers, products and location which are called discriminatory prices. Psychological prices help costumers feel better and give him another, let's call it motivation, for buying new products. Manufacturer has rivalry with concurents to convince costumers his product is the right one for them therefore manufacturer needs to recognize, follow and please his costumers. In other words a manufacturer has to be proactive in all aspects. Production costs are the only aspect manufacturers can't go bellow with prices because of revenue loss threats that can show up. Tourists are very sensitive about prices so even with a high sales they won't be satisfied. So we can conclude prices are the main reason why there are conflicts between costumers and sellers or manufacturers. Costumer always wants lower prices and manufacturer wants to make profit therefore, in my opinion, if a costumer is always right then a compromise is the right thing.
Ključne riječi
turistička ponuda
turistička potražnja
osjetljivi turisti
cijene
promjena cijene
Ključne riječi (engleski)
tourist supply
tourist demand
sensitive tourists
prices
price change
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:462328
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-10-06 09:57:37