Naslov Prikaz čovjeka na dječjem crtežu
Naslov (engleski) Representation of a person in a child's drawing
Autor Petra Zeko
Mentor Breza Žižović (mentor)
Član povjerenstva Branko Radić (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2023, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Likovno obrazovanje igra ključnu ulogu u cjelokupnome djetetovu razvoju. Praćenje
dječjega likovnog izražavanja kroz analizu likovnih radova pomaže nam bolje
razumjeti taj proces. Poznavanje razvojnih faza i likovnih elemenata odgojiteljima
omogućuje usmjeravanje djece i poticanje njihova likovnoga rasta. Dječji likovni
razvoj prolazi kroz šest faza, počevši od "šaranja" u prvoj fazi, gdje se započinje
kreativno putovanje. Nastavlja se sa "shemom" u drugoj fazi, u kojoj se prepoznatljive
figure prikazuju s osnovnim elementima. Kasnije, u "razvijenoj shemi," crteži postaju
bogatiji detaljima, a namjera prikaza postaje jasnija. "Oblik i pojava" četvrta je faza
koja donosi realističnije prikaze s preciznim promatranjem. Petom fazom omogućuje
se djetetu dublje zapažanje i perspektivni prikaz. Posljednja, šesta faza, izražava
dječju individualnost i kreativnost, uključujući elemente poput prevaljivanja crteža.
Kreativnost je najizraženija do devet i pol godina, nakon čega dominira optičko-tematski razvoj. Razumijevanje ovih faza ključno je za podršku dječjoj kreativnosti i
likovnome razvoju.
Sažetak (engleski) Visual education plays a crucial role in a child's overall development. Tracking a
child's artistic expression through the analysis of artworks helps us better understand
this process. Familiarity with developmental stages and artistic elements empowers
educators to guide children and encourage their artistic growth. A child's artistic
development progresses through six phases, beginning with "scribbling" in the first
stage, marking the inception of their creative journey. It continues with the "schema"
in the second stage, where recognizable figures are depicted with basic elements.
Subsequently, in the "developed schema," drawings become richer in detail, and the
intent of the representation becomes clearer. The fourth stage, "shape and
appearance," introduces more realistic depictions with precise observation. The fifth
stage enables children to perceive more deeply and create perspective in their
drawings. The final, sixth stage, expresses a child's individuality and creativity,
incorporating elements like blending in the drawing. Creativity is most pronounced up
to the age of nine and a half, after which optical-thematic development takes
precedence. Understanding these phases is essential for nurturing children's
creativity and artistic development.
Ključne riječi
prikaz čovjeka
dijete
analiza
dječji rad
faze razvoja
likovni element
likovni jezik
likovna aktivnost
odgojno-obrazovna skupina.
Ključne riječi (engleski)
depiction of a person
child
analysis
children's artwork
developmental stages
visual element
visual language
artistic activity
educational group.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:767114
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučililšni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-25 11:14:18