Naslov Ocjena kao motivacija u učenju
Naslov (engleski) Assessment as motivation in learning
Autor Deborah Catela
Mentor Sandra Kadum (mentor)
Član povjerenstva Maja Ružić Baf (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sandra Kadum (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andrea Debeljuh (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2023-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Mnoge su zablude vezane uz ocjenjivanje te je većina ljudi uvjerena kako je postupak ocjenjivanja jednostavan. Zaključit ćemo da je to kompleksan proces jer uključuje procese praćenja, provjeravanja i vrednovanja, a kao rezultat tih procesa dolazi ocjena. Učenici mogu za učenjem biti motivirani željom za stjecanjem znanja ili mogu biti motivirani za dobivanjem što bolje ocjene. Cilj studija slučaja bio je ustvrditi uče li učenici u sedmom i osmom razredu kako bi postigli što bolje ocjene i što bolji prosjek za upis u srednju školu. Studija slučaja provedena je u Osnovnoj školi Vladimira Nazora – Krnica, gdje su se promatrali rezultati učenika posljednjih jedanaest generacija koje su završile osmi razred. Osim općih prosjeka ovih generacija od petog do osmog razreda, gledali su se i prosjeci četiriju predmeta: Hrvatski jezik, Matematika, Njemački jezik i Engleski jezik. Opći prosjeci prolaznosti ovih generacija učenika navedene osnovne škole uspoređivali su se s općim prosjecima učenika na razini Republike Hrvatske, iako ti podatci nisu bili potpuni. Dobiveni rezultati doveli su do zaključka kako u sedmom i osmom razredu opći prosjek učenika ipak uglavnom pada u odnosu na peti i šesti razred, kako u Osnovnoj školi Vladimira Nazora – Krnica, tako i učenicima na razini Republike Hrvatske.
Sažetak (engleski) There are a lot of misconceptions related to the process of grading, and most people find that the process of grading is simple. We can conclude that the process is complex because it includes monitoring, assessment, grading and evaluation, and as a result of these processes comes the grade. Pupils can be motivated by the desire to acquire knowledge, or they can be motivated to get the best possible grade. The aim of this study case was to assert if the pupils in seventh and eight grade learn in order to achieve the best possible grade and best possible school average for enrolling in high school. This case study was carried out in the Elementary School od Vladimir Nazor – Krnica, where the results of the last eleven generations who completed the eight grade were observed. In addition to the general averages of these generations from the fifth to the eight grade, the averages of four subjects were also looked at: Croatian language, Mathematics, German language and English language. The general passing averages of these generations of this elementary school were compared with the general averages of pupils at the level of the Republic of Croatia, although these data were not complete. The given results led to the conclusion that in the seventh and eight grades, the general average of pupils still mostly falls in regard to the fifth and sixth grade, both in the Elementary School of Vladimir Nazor – Krnica, as well as the pupils at the level of the Republic of Croatia.
Ključne riječi
učitelj
učenik
ocjena
ocjenjivanje
motivacija
učenje
Ključne riječi (engleski)
teacher
pupil
grade
grading
motivation
learning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:755399
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-29 06:33:49