Naslov Enologija i turizam
Naslov (engleski) Enology and tourism
Autor Anđela Aračić
Mentor Aljoša Vitasović (mentor)
Član povjerenstva Branko Bogunović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aljoša Vitasović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mauro Dujmović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2022-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Turisti traže autentična i jedinstvena te specifična iskustva kada putuju u određenu
destinaciju. Vinski turizam, odnosno razvoj enologije u turizmu je specifičan oblik
turizma namijenjen posebno odabranim ciljnim skupinama turista koji svoje putovanje
prilagođavaju svojim interesima i ljubavi prema enologiji. Tako isti posjećuju područja
gdje se uzgaja vinova loza i organizira konzumacija vina. Time turist stupa u
neposredni kontakt s kulturom domaćina, razmjenjuje pozitivna iskustva s ljudima,
upoznaje kulturne aktivnosti, atraktivnosti i ukupne vrijednosti turističke destinacije.
Razvoj vinskog turizma snažno doprinosi pozicioniranju i prepoznatljivosti
određenog turističkog područja. Kvalitetna vina i vinogradski krajolici oduvijek izazivaju
posebnu pažnju te su nekome više od usputne stanice na putovanju, oni su im glavna
atrakcija.
Predmet istraživanja ovog završnog rada je enologija i turizam, gdje će se prikazati
teorijske odrednice vinskog turizma sa aplikativnim primjerima dobre prakse, s
naglaskom na Hrvatsku i Istru kao regiju od značaja za vinski turizam. Problem
istraživanja odnosi se ispitivanje vinskog turizma i njegova razvoja te koliko je isti
atraktivan vinskim turistima.
Sažetak (engleski) Tourists search for authentic, unique and specific experiences when they are
travelling to a certain destination. Wine tourism, that means the development of
enology in tourism, is a specific form of tourism intended for particularly selected target
groups of tourists who adapt their journey to their interests and their love for enology.
They visit areas where vines are grown and wine consumption is organized. In this way the tourist comes into direct contact with the host culture, exchanging positive
experiences with people, acquainting himself with cultural activities, attractiveness and
the total value of the tourist destination.
The development of wine tourism strongly contributes to positioning and
recognizability of a certain tourist area. Quality wines and vineyard landscapes have
always attracted special attention and are more than a side stop on the trip, they are
their main attraction.
The subject of this final study is enology and tourism, where the theoretical
determinants of wine tourism with applicative examples of good practice will be
presented, with emphasis on Croatia and Istria as a region of importance for wine
tourism. The problem of the research is the examination of wine tourism and its
development and how attractive it is to wine tourists
Ključne riječi
turizam
vino
enologija
vinska regija
degustacija
Ključne riječi (engleski)
tourism
wine
enology
wine region
tasting
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:526217
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika, Informatički menadžment Smjer: Financijski management Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-12 08:56:37