Naslov Imenovani ugovori u pravu turizma : Imenovani ugovori u pravu turizma
Naslov (engleski) Named contracts in tourism law : Named contracts in tourism law
Autor Borna Šetić
Mentor Oliver Radolović (mentor)
Član povjerenstva Sabina Lacmanović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Oliver Radolović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Hasić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2023-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Imenovani ugovori u turizmu prema Zakonu o obveznim odnosima jesu dio trgovačkog prava koje predstavlja jednu od najdinamičnijih pravnih grana koja se povezuje izravno sa turizmom. Suvremeni razvoj tehnologije i znanja u turizmu dovodi do stalnog nastanka novih pravnih odnosa gdje se paralelno moraju prilagođavati i ispravljati zastarjeli odnosi. U turizmu postoje dvije vrste ugovora: 1) ''neimenovani'' ugovori - ugovori koji nisu uređeni zakonodavstvom već poslovnim običajima; u hrvatskom su pravu npr. izravni, agencijski i dio alotmanskog ugovora o hotelskim uslugama uređeni Posebnim uzancama u ugostiteljstvu i 2) ''imenovani'' ugovori - ugovori koji su uređeni nacionalnim zakonodavstvom; u hrvatskom su pravu to alotmanski ugovor (1), ugovor o organiziranju putovanja (2), posrednički ugovor o putovanju (3) i ugovor o ugostiteljskoj ostavi (4). Ugovori uređeni u Zakonu o obveznim odnosima - imenovani ugovori u hrvatskom pravu turizma - služe za obavljanje poslovanja između stranaka u ugovoru. Radi se o ugovorima koji su često u uporabi u turističkom sektoru, te iz tog razloga imaju vlastitu kategorizaciju. Svaki imenovani ugovor ima svoje specifičnosti koje opisuju kako bi se tijek odvijanja poslovne razmjene trebao zbivati, te što će se dogoditi u slučajevima neizvršavanja obveza određene ugovorne strane ili pri nastanku neočekivanih situacija. Ovi ugovori mogu biti sklopljeni između korisnika usluge i putničkih agencija, te putničkih agencija i davatelja usluga. Imenovani ugovori u turizmu iz našeg ZOO-a nemaju iste ugovorne strane koje ih sklapaju. U slučajevima gdje se ugovor sklapa između korisnika usluga i putničkih agencija, radi se o ugovoru o o alotmanu, dok u slučaju sklapanja ugovora između putničkih agencija i davatelja usluga radi se o ugovoru o ugostiteljskoj ostavi, ugovoru o organiziranom putovanju i posredničkom ugovoru o putovanju.
Sažetak (engleski) Named contracts in tourism according to the Obligations Act are part of commercial law, which represents one of the most dynamic branches of law that is directly related to tourism. The modern development of technology and knowledge in tourism leads to the constant emergence of new legal relationships where outdated relationships must be adapted and corrected in parallel. In tourism, there are two types of contracts: 1) "unnamed" contracts - contracts that are not regulated by legislation but by business customs; in Croatian law, for example, direct, agency and part of allotment contracts on hotel services are governed by the Special Provisions in the Hospitality Industry and 2) "named" contracts - contracts that are regulated by national legislation; in Croatian law, these are the allotment agreement (1), the travel arrangement agreement (2), the travel agency agreement (3) and the hospitality deposit agreement (4). Contracts regulated in the Obligatory Relationships Act - named contracts in Croatian tourism law - are used to conduct business between the parties to the contract. These are contracts that are often used in the tourism sector, and for this reason they have their own categorization. Each named contract has its own specifics that describe how the course of business exchange should take place, and what will happen in cases of non-fulfillment of obligations by a certain contracting party or in the event of unexpected situations. These contracts can be concluded between service users and travel agencies, and between travel agencies and service providers. Named contracts in tourism from our ZOO do not have the same contractual parties that conclude them. In cases where the contract is concluded between service users and travel agencies, it is an allotment contract, while in the case of a contract between travel agencies and service providers, it is a catering contract, an organized travel contract and an intermediary travel contract.
Ključne riječi
Imenovani
ugovori
turizam
ZOO
putovanje
Ključne riječi (engleski)
named
contract
tourism
ZOO
travel
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:156813
Studijski program Naziv: Ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-12-05 09:58:08