Naslov Iskustva i mišljenje odgajatelja u suradnji s roditeljima
Naslov (engleski) Experiences and opinions of educators in cooperation with parents
Autor Matea Gubina
Mentor Danijela Blanuša Trošelj (mentor)
Član povjerenstva Marina Diković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Blanuša Trošelj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sandra Kadum (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2024-06-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Kvalitetna suradnja roditelja i odgajatelja ima vrlo važnu ulogu u cjelovitom razvoju
djeteta te zadovoljavanju njegovim razvojnih potreba. Suradnja je jedno od načela
Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje te višestruko utječe
na djetetov socijalni, emocionalni, tjelesni i kognitivni razvoj. Suradnja povezuje dvije
najvažnije socijalne sredine za dijete, obitelj i odgojno-obrazovnu sredinu odnosno
odgajatelja. Za uspostavljanje uspješne suradnje potreban je skup različitih
kompetencija odgajatelja te mnogi drugi čimbenici koji mogu pozitivno utjecati na
suradnički odnos roditelja i odgajatelja. Postoje tradicionalni i suvremeni modaliteti
suradnje koje odgajatelj može koristiti kako bi se prilagodio različitim potrebama
roditelja. Prihvaćanjem i poštivanjem roditelja kao ravnopravne članove vrtića
odnosno partnere uspostavlja se partnerstvo između odgajatelja i roditelja kako bi
odgoj i obrazovanje bili primjereni i usklađeni odgojno-obrazovnim djelovanjem
prema djetetu, a sve s ciljem djetetove dugoročne dobrobiti. U radu su analizirani
podaci dobiveni provedenim upitnikom na uzorku 271 ispitanika. Kroz upitnik istražila
su se mišljenja odgajatelja u suradnji s roditeljima te usporedili odgovori odgajatelja s
obzirom na godine radnog staža.
Ovaj diplomski rad istražuje iskustva i mišljenja odgajatelja u suradnji s roditeljima.
Kroz analizu podataka istražuje se percepcija odgajatelja o važnosti suradnje s
roditeljima te utjecaj različitih faktora poput profesionalnog iskustva, obrazovanja i
osobnih mišljenja o suradnji. Također ispituju se prepreke i izazovi s kojima se
odgajatelji suočavaju u ostvarivanju kvalitetne komunikacije i partnerstva s
roditeljima. Rezultati ovog istraživanja mogu pružiti korisne smjernice za razvoj
prakse u području dječjeg odgoja s fokusom na jačanje partnerstva između
odgajatelja i roditelja s ciljem cjelovitog razvoja djeteta.
Sažetak (engleski) Successful collaboration between parents and educators plays a crucial role in a
child’sholistic development and isessential for meeting their developmental needs.
Collaborationis one ofther principles of the National Curriculum for Early Childhood
Education and Care and significantly influences the childs social, emotional,
physical, and cognitive development. The concept of collaboration relates the two
most important social environments for a child, namely the family and the educational
environment. Establishing successful collaboration primarily requires a set of various
competencies from the educator, although many additional factors can positively
impact the successful parents-educators cooperation.
To adapt to the different needs of parents, educators can employei ther traditional or
contemporary modalities of cooperation. A partnership between educators and
parents is established by the educators recognizing and valuing parents as equal
participants and partners of the preschool or day care, with the common goal of
ensuring that education and care are appropriate and aligned with the childs needs,
to secure childs long-termwell-being.
This study analyzed data obtained through a questionnairead ministered to a sample
of 271 respondents. The questionnaire explored educators opinions and attitudes
regarding collaboration with parents and compare deducators responses based on
years of work experience.
This the sisex plores educators experiences and attitudes regarding collaboration
with parents. Through data analysis, it examines educators perception of the
importance of collaboration with parents and the influence of various factors such as
professional experience, education, and personal attitudes on collaboration. It also
investigates the obstacles and challenges educators face in achieving successful
communication and partnership with parents. The results of this research provide
valuable guide lines for the development of practices in the field of child care,
focusing on streng thening the partnership between educators and parents to
promote the child’s holistic development.
Ključne riječi
suradnja
obitelj
odgajatelji
razvoj
kompetencije
partnerstvo
istraživanje
iskustva
mišljenje
prepreke
izazovi
komunikacija
Ključne riječi (engleski)
collaboration
family
educators
development
competencies
partnership
research
experiences
attitudes
obstacles
challenges
communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:716927
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-10 11:29:40