Naslov Budućnost trgovine na malo
Naslov (engleski) The future of retail
Autor Lana Čelić-Glišić
Mentor Danijela Križman (mentor)
Član povjerenstva Erik Ružić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Križman (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dragan Benazić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2024-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Kao ključni element trgovine u svijetu, segment maloprodaje napreduje zajedno s promjenama na tržištu i preferencijama kupaca. Maloprodaja budućnosti bit će obilježena pokretima koji se mijenjaju i prezentacijom proizvoda na inovativan način. Digitalna transformacija ističe se kao jedan od ključnih aspekata. Napredne platforme za e-trgovinu olakšavaju trgovcima ciljanje globalnih tržišta dok napredna analitika pruža dublji uvid u ponašanje kupaca i tako poboljšava tržišne odluke. Mobilne aplikacije i digitalne marketinške strategije bit će još važnije u budućnosti maloprodaje. Različite regije diljem svijeta oblikovat će pristup poduzećima u razvoju nudeći prilike za proširenje na nova tržišta i jačanje reputacije marke. Kako bi ostale konkurentne na globalnoj razini, trgovine će se morati prilagoditi lokalnim zakonima, kulturnim razlikama te potrebama potrošača. Uzimajući u obzir promjene, poduzeća će morati inovirati trgovinu na malo, nakon provedenih istraživanja i razvoja. Ključno je usmjeriti energiju na učenje o novim tehnologijama, istražiti marketinške strategije koje privlače trenutačne kupce te anticipirati potrebe budućih kupaca. Neprestano praćenje globalnih i lokalnih tržišnih trendova omogućit će poduzećima identifikaciju prilika i prijetnji te razvijanje dugoročno održivih strategija. Bliža budućnost maloprodaje obilježena je sve većom integracijom tehnologije u tradicionalne transakcije, šireći se globalno putem inovativnih rješenja. U izazovnom okruženju maloprodaje ključno je da fizičke trgovine prate ove promjene kako bi ostale konkurentne. Analiza digitalne transformacije, globalnih društveno-ekonomskih trendova i ekoinovacija bit će ključna za uspješno oblikovanje buduće tržišne strategije, omogućavajući trgovcima na malo ne samo opstanak, već i pravi uspjeh.
Sažetak (engleski) As a key element of world trade, the retail segment evolves along with changes in the market and consumer preferences. The retail of the future will be characterized by changing movements and the presentation of products in an innovative way. Digital transformation stands out as one of the key aspects. Advanced e-commerce platforms make it easier for retailers to target global markets while advanced analytics provide deeper insights into consumer behavior to improve marketing decisions. Mobile apps and digital marketing strategies will be even more important in the future of retail. Different regions around the world will shape the approach to emerging businesses, offering opportunities to expand into new markets and strengthen brand reputation. In order to remain competitive on a global level, stores will have to adapt to local laws, cultural differences and consumer needs. Considering the changes, companies will have to innovate after conducting research and development. The key is to focus energy on learning about new technologies, research marketing strategies that attract current customers, and anticipate the needs of future consumers. Continuous monitoring of global and local market trends will enable companies to identify opportunities and threats and develop long-term sustainable strategies. The near future of retail is marked by the increasing integration of technology into traditional transactions, expanding globally through innovative solutions. In a challenging retail environment, it is critical that brick-and-mortar stores keep up with these changes to remain competitive. Analysis of digital transformation, global socio-economic trends and eco-innovation will be key to successfully shaping the future market strategy, enabling retailers not only to survive, but also to truly succeed.
Ključne riječi
maloprodaja
inovacije
digitalna transformacija
globalizacija
tehnologija
ekonomski trendovi.
Ključne riječi (engleski)
retail
innovation
digital transformation
globalization
technology
economic trend
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:205928
Studijski program Naziv: Primijenjena ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-18 13:27:03