Naslov Online recenzije
Naslov (engleski) Online reviews
Autor Karin Lušetić
Mentor Iva Slivar (mentor)
Član povjerenstva Tamara Floričić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Slivar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Roberta Kontošić Pamić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2024-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti Europski studiji
Sažetak Diplomski rad analizira utjecaj online recenzija na kupovno ponašanje potrošača u turizmu. Kroz detaljnu analizu literature i empirijsko istraživanje, rad istražuje način na koji online recenzije utječu na povjerenje, percepciju kvalitete i odluke o kupovini turističkih proizvoda i usluga te je na taj način potvrdilo kako online recenzije uvelike utječu na kupovno ponašanje potrošača u turizmu.
Istraživanje pokazuje kako recenzije igraju ključnu ulogu u procesu donošenja odluka potrošača, pri čemu broj, starost i vjerodostojnost recenzija imaju značajan utjecaj. Rezultati rada pružaju uvid u važnost upravljanja online recenzijama i njihovu integraciju u marketinške strategije turističkih poduzeća, s određenim ciljem povećanja konkurentnosti i zadovoljstva potrošača.
Cilj ovog rada je pojasniti korisnost i značaj online recenzija u turizmu te istražiti kako one utječu na donošenje odluke potrošača prilikom njegovog putovanja. Predmet ovog rada su online recenzije s posebnim osvrtom na istraživanje uloge recenzija u kupovnom ponašanju potrošača u turizmu. Svrha rada jest analizirati resurse i prikazati nalaze koji su proizašli iz istraživanja. Početna razmatranja tumače da online recenzije značajno utječu na kupovno ponašanje potrošača u turizmu, pri čemu pozitivne recenzije povećavaju vjerodostojnost izbora određenih turističkih usluga ili proizvoda, dok negativne recenzije smanjuju tu vjerojatnost.
Činjenica je da su online recenzije postale ključan faktor u donošenju odluka potrošača. One omogućuju korisnicima da podijele svoja iskustva s proizvodima i uslugama, pružajući značajne informacije budućim kupcima. Pozitivne recenzije povećavaju povjerenje i potiču kupnju, dok negativne recenzije mogu odvratiti potencijalne kupce. U turizmu, recenzije igraju posebnu ulogu jer značajno utječu na izbor smještaja, destinacija i drugih turističkih usluga ii proizvoda. Tako, online recenzije oblikuju percepciju potrošača i imaju direktan utjecaj na tržišne trendove i ponašanje kupaca te poduzeća koja žele ostvariti dobre poslovne rezultate moraju se pridržavati toga.
Sažetak (engleski) The thesis analyzes the influence of online reviews on the purchasing behavior of consumers in tourism. Through a detailed analysis of the literature and empirical research, the paper studies the way in which online reviews influence trust, quality perception and decisions about the purchase of tourist products and services, thus confirming that online reviews greatly influence the purchasing behavior of consumers in tourism.
The research shows how reviews play a key role in the consumer decision-making process, with the number, age and credibility of reviews having a significant impact. The results of the work provide insight into the importance of managing online reviews and their integration into the marketing strategies of tourism companies, with the specific goal of increasing competitiveness and consumer satisfaction.
The aim of this paper is to clarify the usefulness and importance of online reviews in tourism and to research how they influence the consumer's decision-making during his trip. The subject of this paper is online reviews with special reference to the research of the role of reviews in the purchasing behavior of consumers in tourism.
The purpose of the thesis is to analyze the resources and present the findings that emerged from the research. Initial considerations interpret that online reviews significantly influence the purchasing behavior of consumers in tourism, whereby positive reviews increase the credibility of choosing certain tourism services or products, while negative reviews reduce this probability.
The fact is that online reviews have become a key factor in consumer decision making. They allow users to share their experiences with products and services, providing meaningful information to future customers. Positive reviews increase trust and encourage purchase, while negative reviews can turn potential customers away. In tourism, reviews play a special role because they significantly influence the choice of accommodation, destinations and other tourist services and products. Thus, online reviews shape consumer perception and have a direct impact on market trends and customer behavior, and companies that want to achieve good business results must adhere to this.
Ključne riječi
Online recenzije
kupovno ponašanje
digitalno okruženje
potrošači
turizam
digitalni marketing
World Wide Web
Ključne riječi (engleski)
Online reviews
purchasing behavior
digital environment
consumers
tourism
digital marketing
World Wide Web
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:457858
Studijski program Naziv: Kultura i turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra kulture i turizma (mag.turism.cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-25 08:48:38