Naslov Uloga nogometnih klubova u promicanju društveno odgovornog poslovanja
Naslov (engleski) The role of football clubs in promoting corporate social responsibility
Autor Marko Erhatić
Mentor Kristina Afrić Rakitovac (mentor)
Član povjerenstva Lela Tijanić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Kristina Afrić Rakitovac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ines Kersan-Škabić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2024-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak Rad se bavi istraživanjem uloge nogometnih klubova u promicanju DOP-a s posebnim fokusom na analizu praksi u Republici Hrvatskoj. Taj fokus istraživanja je na načinu na koje nogometni klubovi, kao važni društveni subjekti, mogu doprinijeti održivom razvoju kroz prilagodbu svojih poslovnih strategija. Kroz teorijski aspekt rada, objašnjavaju se osnovne dimenzije DOP-a poput povijesnog razvoja, ključnih dimenzija, utjecaja na interesne skupine te primjera dobrih praksi u Republici Hrvatskoj i svijetu. Korištene anketne metode u sklopu istraživačkog dijela rada, s nadopunjavanjem na teorijski aspekt, korištene su kako bi se mogli dobiti uvidi u trenutnu praksu. Dobiveni rezultati pokazuju varijacije u implementaciji te ističu potrebu za daljnjim razvojem i prilagođavanjem poslovnih strategija, međutim isto tako pokazuju kako su postavljene strateške smjernice DOP-a u velikoj mjeri izrazito slične. To se, prije svega, odnosi na ključna razmišljanja o važnosti politika DOP-a unutar struktura, kao i o provedbi ključnih odrednica iz društvene i socijalne domene poput nulte stope tolerancije na nasilnička i diskriminatorna ponašanja, uz poticanje jednakosti, raznolikosti i važnosti. Isto tako, rezultati anketnog upitnika pokazali su da su ključne prepreke u snažnijem provođenju politika DOP-a, kao i nešto na čemu se treba kontinuirano raditi, u nacionalnom zakonodavstvu i slaboj obuhvaćenosti politika DOP-a unutar sportskog segmenta, kao i činjenici relativno slabog poznavanja cjelokupne implementacije u praksi. Provedba strateških smjernica DOP-a iziskuje puno vremena, ali i puno financijskih izdataka i ljudskog kadra. Radom se zaključuje kako, iako postoje pozitivni primjeri, postoji i značajan prostor za napredak, posebno u pogledu bolje prilagodbe europskim i svjetskim standardima.
Sažetak (engleski) This thesis explores the role of football clubs in promoting Corporate Social Responsibility (CSR), with a particular focus on analyzing practices in the Republic of Croatia. The research centers on how football clubs, as significant social entities, can contribute to sustainable development by adapting their business strategies.
The theoretical framework of the study elucidates the fundamental dimensions of CSR, including its historical development, key aspects, impact on stakeholders, and examples of best practices in both Croatia and globally. Survey methods were employed in the research component of the thesis, supplemented by the theoretical analysis, to gain insights into current practices. The results reveal variations in the implementation of CSR and underscore the need for further development and adaptation of business strategies. However, they also indicate that the strategic guidelines for CSR are largely aligned, particularly in key considerations such as the importance of CSR policies within organizational structures and the implementation of critical social and societal principles, including zero tolerance for bullying and discriminatory behavior, as well as the promotion of equality, diversity, and significance. Furthermore, the survey results highlighted that the primary barriers to more robust CSR policy implementation, which require continuous attention, lie within national legislation and the limited integration of CSR policies within the sports sector, alongside the relatively weak understanding of comprehensive practical implementation. The execution of strategic CSR guidelines demands considerable time, financial resources, and human capital. The thesis concludes that, while there are positive examples, there is also significant room for improvement, particularly in terms of better alignment with European and global standards.
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje
nogometni klubovi
Republika Hrvatska
strateške smjernice
Ključne riječi (engleski)
Corporate Social Responsibility
football clubs
Republic of Croatia
strategic guidelines
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:656155
Studijski program Naziv: Ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-26 13:03:58