Naslov Što roditelji djece rane dobi očekuju od dječjeg vrtića i odgajatelja?
Naslov (engleski) What do parents of early-age children expect from kindergarten and educators?
Autor Rajana Čipčić
Mentor Danijela Blanuša Trošelj (mentor)
Član povjerenstva Marina Diković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Blanuša Trošelj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sandra Kadum (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2024-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Polazak djeteta rane dobi u dječji vrtić predstavlja stres za dijete, roditelje i odgajatelje. Svako od njih susreće se s određenim izazovima tijekom tog perioda i prolazi kroz proces prilagodbe – dijete na institucionalni život i odgajatelje, roditelji na odvajanje od djeteta i stjecanje povjerenja u odgajatelje, odgajatelji na novu djecu, roditelje i njihove specifičnosti. Dok se međusobno ne upoznaju, prihvate i izgrade odnos, prevladava napetost, nepovjerenje i zabrinutost roditelja, koja se može loše odraziti na prilagodbu djeteta. Cilj ovog rada bio je ispitati očekivanja, mišljenja i iskustva roditelja djece rane dobi vezana uz dječji vrtić i odgajatelje, jer postoji izuzetno malo radova i stručnih članaka koji se bave ovom temom. Bilo je potrebno utvrditi jesu li promjene u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju imale utjecaj na očekivanja i mišljenja roditelja ili oni i dalje očekuju isključivo „čuvanje“ i njegu djeteta. Istraživanje je provedeno na području Istarske županije i u njemu je sudjelovalo 118 ispitanika – roditelja djece rane dobi (94 majke i 24 očeva). Rezultati ukazuju na nepostojanje razlike u mišljenjima, očekivanjima i iskustvima među ispitanicima različitog stupnja obrazovanja i spola, što potvrđuje postavljene hipoteze. Isto tako, mišljenja, očekivanja i iskustva se razlikuju kod roditelja s jednim ili više djece u obitelji, no ne u dovoljnom broju čestica kako bi se navedene hipoteze mogle potvrditi. Roditelji odgovorima naglašavaju važnost svakodnevne komunikacije i suradnje s odgajateljima u cilju poticanja djetetovog optimalnog razvoja i učenja te u velikom postotku ističu zadovoljstvo pripremom odgajatelja na period prilagodbe i nadu u nastavak dobre suradnje s njima.
Sažetak (engleski) Enrolling a young child in kindergarten can be a stressful experience for children, parents, and educators alike. Each party faces unique challenges during this period and undergoes an adjustment process – children adapt to institutional life and educators, parents adjust to separation from their child and building trust in educators, and educators adjust to new children, parents and their specific needs. Until they become acquainted, accept each other, and establish a relationship, tension, distrust, and parental anxiety prevail, which can negatively impact a child's adaptation. The aim of this study was to examine the expectations, opinions, and experiences of parents of young children regarding kindergarten and educators, as there is a significant lack of research and expert articles on this topic. It was necessary to determine whether changes in early childhood education and care have influenced parents' expectations and opinions or whether they still expect primarily "care" and nurturing of their child. The research was conducted in the Istrian County and involved 118 participants – parents of young children (94 mothers and 24 fathers). The results indicate that there is no significant difference in opinions, expectations and experiences among respondents of different educational levels and genders, thus confirming the hypotheses. Similarly, opinions, expectations and experiences differ among parents with one or more children in the family, but the sample size is insufficient to confirm these hypotheses. Parents emphasize the importance of daily communication and cooperation with educators to promote optimal child development and learning and a large percentage express satisfaction with educators' preparation for the adaptation period and hope for continued good cooperation with them.
Ključne riječi
dijete
roditelj
očekivanja
mišljenja
iskustva
dječji vrtić
odgajatelj
suradnja.
Ključne riječi (engleski)
child
parent
expectations
opinions
experiences
kindergarten
educator
cooperation.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:184729
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-26 15:31:57