Naslov Stavovi učitelja o ADHD - u u gradskom i seoskom kontekstu
Naslov (engleski) Teachers attitudes about educational integration: comparison of schools in city and village contexts
Autor Kristina Jurkota
Mentor Đeni Zuliani (mentor)
Član povjerenstva Mirjana Radetić - Paić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Đeni Zuliani (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Blažević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2016-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Učenici s posebnim potrebama u Republici Hrvatskoj uključuju se u redovne
osnovne škole od 1980. godine kada je donesen Zakon o odgoju i obrazovanju. U to
vrijeme počinju se spominjati novi društveni pristupi djeci poput integracije, zajedničkog
školovanja djece s i bez teškoća u razvoju u redovan sustav odgoja i obrazovanja. Za
obrazovanje je veoma bitna prilagodba okruženja, u kojem škole vrlo rado prihvaćaju i
podupiru svakog učenika.
U teorijskom dijelu rada Stavovi učitelja o ADHD-u s obzirom na gradski i seoski
kontekst razjašnjavaju se osnovne značajke ADHD-a te se objašnjavaju uzroci
specifičnog načina funkcioniranja djece koji imaju ADHD sindrom. Također se opisuje
proces dijagnosticiranja ADHD-a, njegovo liječenje, uloga prijatelja, roditelja, okoline u
kojoj borave djeca te uloga škole koja ima zadaću prihvatiti djecu i prilagoditi nastavni
program učenicima s ADHD-om.
Iznesen je pregled istraživanja koja opisuju stavove učitelja o djeci s ADHD-om. Cilj
istraživanja bio je utvrditi imaju li učitelji pozitivne ili negativne stavove u vezi poučavanja
ADHD djece, s obzirom na to rade li u gradskim ili seoskim školama. Nadalje, imaju li
znanja o djeci s ADHD-om ili im je potrebna dodatna edukacija kako bi njihov radi bio
što učinkovitiji. Razvoj stavova je složen proces i ovisi o iskustvima i znanju učitelja.
Sama prisutnost djece s ADHD-om u razredu, mijenja stavove o njima.
Rad je namijenjen svima koji se susreću s djecom kojoj je dijagnosticiran ADHD,
kako bi bolje razumjeli izazove s kojima se suočavaju djeca, njihovi roditelji i učitelji.
Savjeti koji su ovdje napisani i rezultati koji su dobivenim istraživanjem, namijenjeni su
pomoći dijetetu s ADHD-om kako bi bilo tretirano kao i sva ostala djeca te kako bi učitelji
prihvatili djecu i pronašli primjerene oblike odgoja i obrazovanja.
Sažetak (engleski) Students with special needs have been included in the regular primary schools in
Croatia since 1980 when the Law on Education was adopted. At that time, people
started to mention new social approaches to children such as integration, joint education
of children with and without disabilities in regular education system. Adjusting the
environment is very important for education in which schools gladly accept and support
every student.
In the theoretical part of the work Attitudes of teachers about ADHD children due to
the urban and rural context, the basic features of ADHD have been clarified and the
causes of specific ways in which children who have ADHD function have been
explained. This work also describes the process of diagnosing ADHD and its treatment,
the role of friends, parents, the environment in which children live and the role of school
which has the task to accept children and adapt the curriculum to students with ADHD.
The paper shows the results of the research that reflects teachers’ opinions about
children with ADHD. The aim of this study was to determine whether teachers have
positive or negative views about teaching children with ADHD depending on then fact if
they work in urban or rural schools. It was also important to find out if they have
knowledge about ADHD children or they need additional education to become more
effective. The development of attitudes is a complex process and depends on teachers’
experience and knowledge. The presence of children with ADHD in the classroom,
changes the attitudes about them.
The work is designed for those who are faced with ADHD children, in order to
understand the challenges faced by children, their parents and teachers. Tips that are
written here and the results that have been obtained in the research, are designed to
help children with ADHD to be treated as all other children and teachers to accept
children and find appropriate forms of education.
Ključne riječi
ADHD
stavovi učitelja
edukacija
integracija
Ključne riječi (engleski)
ADHD
teachers' attitudes
education
integration
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:911639
Studijski program Naziv: Učiteljski studij na hrvatskom i talijanskom jeziku Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-10-26 11:16:35