Naslov Identifikacija i strategija izgradnje turističke atrakcije
Naslov (engleski) Identification and strategy of building a tourist attraction
Autor Anastazija Martić
Mentor Jasmina Gržinić (mentor)
Član povjerenstva Nikola Vojnović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Gržinić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Slaven Bertoša (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2024-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Turističke atrakcije su važne za razvoj i izgled cjelokupne turističke atrakcije. One su vizualne senzacije koje u turistima bude jake emocije. One su realni i potencijalni turistički resursi koji u turistima stvaraju želju da napuste svoj dom i posjete destinaciju. Proces identifikacije turističkih atrakcija obuhvaća analizu prirodnih i kulturnih resursa koji čine bazu turističke ponude. Strategija izgradnje turističkih atrakcija usmjerena je na stvaranje autentičnih i jedinstvenih doživljaja koji zadovoljavaju različite interese posjetitelja. Važne sastavnice za strategiju izgradnje turističkih atrakcija su diferencijacija ponude, receptivni kapaciteti, afiniteti posjetitelja, brendiranje, specijalizacija ponude, izrada marketing plana, uključivanje lokalne zajednice i povezanost dionika i aktivnosti. Poseban naglasak se stavlja na prilike i izazove koje se javljaju u procesu razvoja turističkih atrakcija što uključuje upravljanje kapacitetima, prilagodbu promjenjivim tržišnim trendovima i očuvanje kulturne i prirodne baštine. Aktivno vrednovanje turističkih atrakcija kao važne komponente turističke destinacije osigurava održivi razvoj turističke destinacije i cjelokupnog turizma. Kroz uključivanje svih atrakcija u turističku ponudu i njihovo održivo upravljanje, turistička destinacija postiže ravnotežu između privlačnosti, posjećivanja i očuvanja resursa te tako osigurava zadovoljstvo posjetitelja i dugoročnu održivost. Analizom turističkih atrakcija Brodsko-posavske i Osječko-baranjske županije se ističe raznolikost kulturnih i prirodnih resursa koje igraju važnu ulogu u daljnjem razvoju turizma.
Sažetak (engleski) Tourist attractions are important for the development and appearance of the entire tourist attraction. They are visual sensations that arouse strong emotions in tourists. They are real and potential tourist resources that create in tourists the desire to leave their home and visit the destination. The process of identifying tourist attractions includes the analysis of natural and cultural resources that make up the base of the tourist offer. The strategy of building tourist attractions is aimed at creating authentic and unique experiences that satisfy the various interests of visitors. Important components for the strategy of building tourist attractions are the differentiation of the offer, receptive capacities, visitor affinities, branding, specialization of the offer, development of a marketing plan, involvement of the local community and connection of stakeholders and activities. Special emphasis is placed on the opportunities and challenges that arise in the process of developing tourist attractions, which includes capacity management, adaptation to changing market trends, and preservation of cultural and natural heritage. Active evaluation of tourist attractions as an important component of a tourist destination ensures the sustainable development of the tourist destination and tourism as a whole. Through the inclusion of all attractions in the tourist offer and their sustainable management, the tourist destination achieves a balance between attraction, visitation and resource conservation, thus ensuring visitor satisfaction and long-term sustainability. The analysis of the tourist attractions of Brodsko-posavke and Osiječko-baranjske counties highlights the diversity of cultural and natural resources that play an important role in the further development of tourism.
Ključne riječi
Turističke atrakcije
identifikacija
turistički resursi
Slavonija
Baranja.
Ključne riječi (engleski)
Tourist attractions
identification
tourist resources
Slavonija
Baranja.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:033484
Studijski program Naziv: Kultura i turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulture i turizma (univ. bacc. turism. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-27 09:31:42