Naslov Dječje glazbene aktivnosti u Waldorfskim jaslicama i vrtiću
Naslov (engleski) Children's musical activities in Waldorf education
Autor Mia Hadžikadunić
Mentor Ivana Paula Gortan-Carlin (mentor)
Mentor Doris Velan (mentor)
Član povjerenstva Mirjana Radetić - Paić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Doris Velan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Branko Radić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2017-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Tema ovoga rada su glazbene aktivnosti u waldorfskim dječjim vrtićima i opće značajke antropozofije, waldorfske pedagogije i waldorfske odgojno obrazovne metode. U početnom dijelu riječ je o nastanku waldorfske pedagogije i predstavljanje osnivača Rudolfa Steinera. Nakon toga slijede objašnjenja na koji način se može pristupiti čovjeku i društvu slijedeći antropozofiju i waldorfsku pedagogiju. Prikazane su ključne metode koje se provode u waldorfskim odgojno obrazovnim ustanovama. Usmjerenost na čovjeka i njegovu individualnost u waldorfskoj pedagogiji izuzetno se cijeni, te se pažnja uvijek usmjerava ili na dijete ili na odgojitelja i time je samoodgoj odgojitelja bitan čimbenik. Waldorfski koncept ima svoj godišnji i dnevni ritam po kojemu se izvode svakodnevne aktivnosti. Boje, materijali i raspored didaktičkih sredstava s ciljem su posloženi. Kako je interijer waldorfske odgojno obrazovne ustanove uređen, odredio je Rudolf Steiner i ta su obilježja predstavljena u ovome radu. Slijedi opis euritmije kao zasebne grane, koja se svakodnevno koristi u jaslicama, vrtićima i školama. Euritmija ima pedagošku vrijednost i djeluje na dijete u njegovu rastu i razvoju. Na koji način i koja je zadaća odgojitelja u ulozi euritmijskog pedagoga, pokazuje pedagoška euritmija. Mogućnosti provođenja euritmije i primjeri iz prakse, samostalni rad autorice i euritmijsko terapijsko djelovanje također su predstavljeni u radu. Budući je težište rada na glazbenim aktivnostima, navedeni su instrumenti koji se koriste i primjeri pjesama koje se mogu izvoditi u waldorfskim jaslicama i vrtiću.
Sažetak (engleski) The theme of this paper is music activities in Waldorf children's kindergartens and the general features of anthroposophy, Waldorf pedagogy and Waldorf educational methods. In the beginning, I write about the emergence of Waldorf pedagogy and I present its founder Rudolf Steiner. Next, I explain how to approach a man and society by following anthroposophy and Waldorf pedagogy. Key methods used in Waldorf educational institutions are presented. Focus on a man and his individuality in Waldorf pedagogy is highly appreciated, and attention is always directed either to the child or to the educator, and thus the self-education of the educators is an essential factor. The Waldorf concept has its annual and daily rhythm according to which every day activities are performed. Colours, materials, and the distribution of didactic are arranged with purpose. The interior of the Waldorf educational institution had been arranged by Rudolf Steiner, and these features are presented in this paper. That is being followed by the description of eurhythmy as a separate branch, which is used daily in nurseries, kindergartens and schools. Eurhythmy has pedagogical value and affects children in their growth and development. What is the role of the educators in their role of the eurhythmy pedagogue is best shown in Pedagogical Eurhythmy. The possibilities of implementing eurithmy, examples from the practice, the independent work of the author and the eurhythmic therapeutic effect are also presented in this paper. Since the focus of the paper is on music activities, the instruments used are examples of songs that can be performed in Waldorf nurseries and kindergartens.
Ključne riječi
Waldorfski dječji vrtić
Rudolf Steiner
Waldorfska metoda
Euritmija
Glazba u waldorfskom vrtiću
Ključne riječi (engleski)
Waldorf kindergarten
Rudolf Steiner
Waldorf method
Eurhythmy
Music in the Waldorf kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:928638
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-07-13 12:03:02