Naslov Motivi i motivacija, percepcija, stavovi
Naslov (engleski) Motives and motivation, perception, attitudes
Autor Branimir Sikirić
Mentor Dražen Alerić (mentor)
Član povjerenstva Erik Ružić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dražen Alerić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dragan Benazić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2018-01-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Motivi i motivacija su ono što ljude pokreće na aktivnosti koje obavljaju ili žele obavljati. Za svakog pojedinca oni su različiti i značajni. Motiv se može javiti kao i želja za upjehom ili za izbjegavanjem neuspjeha. Motiv za ispunjenjem svojih ciljeva, za osjećajem zadovoljstva i za pripadnost društvu su motivi koji je sigurno svaki pojedinac osjetio u životu. Dakle govorimo o temi koja je prisutna u životu svih ljudi, te je ove pojave svaki pojedinac zasigurno doživio. Stoga, zaključuje se da je ova pojava uvijek aktualna i biti će, jer je dio svakodnevnog života.
Percepcija je pojava koju stvara pojedinac prilikom dobivanja informacija i doživljaja, te im on daje smisao na temelju svojeg vrednovanja. Percepcija je složen proces koji se istražuje i razrađuje u više dijelova ovisno od autora do autora, no potrebno je istaknuti da za svaku razradu pojma percepcije treba uzeti u obzir da je ona individualna i stvorena na temelju osobnih vrijednosti i utjecaja društva, te da može varirati ovisno o situacijama.
Stavovi su temeljna mišljenja o nečemu ili nekom koje pojedinac ima. Oni su relativno trajni i nemijenjaju se lako. Kad se formiraju ostaju takvi, sve dok ne dođe do promijene. Stavovi i ponašanje potrošača u uskoj su vezi. Potrošači s obzirom na njihove stavove, mogu se odlučiti za poduzimanje različitih akcija, pa tako i za kupnju. Znanost je prepoznala važnost stavova i svjesna je njihovog utjecaja u životu ljudi. Znanja o stavovima koriste se u marketingu i na svim razinama društvenog života.
Sažetak (engleski) Motives and motivation is the reason why people want to do various activities. They are diferent and meaningful for each individual. Motives can occure in pursuite of success or in attempt to avoid failure. Motive for accomplishing your goals, feelings of joy and society improvements is motives wich surley every individual experience in life. We are talking about subject wich is present in life of all people, and this phenomenom is experience by everyone. So, we can conclude that this phenomen is always farmiliar and always will be because it is part of everydays life.
Perception is a phenomenom created by and individual in ganing information and experience wich gives them meaning of the bases of their evaluation. Perception is very complex process which needs to be developed and elaborated in several parts depending on author. It is necessery to show that every elaboration of the meaning of perception should be taken in to account becouse it is individual and created on personal evaluation and society improvement. It can depend on various situations.
Person stance is basic opinion of something or someone. They are relatively durable and they are not changing easely. When formed, they stay the same until they change. Stances and coustumers behaviour are connected. Consumers, given they attidutes may decide to take various actions, including purchases. Science has recognized the importance of persons stance and is aware of their impact of peoples life. Stance knowledge is used in marketing in all levels of social life.
Ključne riječi
motivi
motivacija
percepcija
stavovi
potrošač
Ključne riječi (engleski)
motives
motivation
attitudes
perception
consumer
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:790824
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Management i poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-04-30 09:22:04