Naslov Generičke strategije
Naslov (engleski) Generic strategies
Autor Petra Karamatić
Mentor Marli Gonan Božac (mentor)
Član povjerenstva Morena Paulišić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marli Gonan Božac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Kristina Afrić Rakitovac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2018-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Strategija je postala neophodna radi adaptacije na izazove okoline. Nepredvidivost i nesigurnost tržišta navelo je organizacije na strateško razmišljanje. Poslovna dinamika prožeta je natjecateljskim duhom i želje za vodstvom. Bez konkurentske klime i nadmetanjem, nema potrebe za strategijom kao planom igre. Glavni zadatak onoga tko određuje položaj organizacije u odnosu na konkurente, je razumjeti i odlučiti gdje to organizacija potencijalno konkurira, a onda je osposobiti da to i ostvari. Potraga za konkurentskom prednošću u srži je poslovanja svake organizacije, a njezina učinkovitost ovisi o vlastitoj održivosti, tj. težini kopiranja od strane drugih. Osnovna je ideja koncepta generičkih strategija da se konkurentska prednost nalazi u srži svake strategije, a njezino ostvarivanje zahtjeva da organizacija donese odluku na čemu će temeljiti svoju konkurentsku prednost i koju će strategiju i područje pritom odabrati. Odgovori na pitanje zašto određene tvrtke svojim poslovanjem nadmašuju jedna drugu kriju se iza procesa kojima poduzeća dolaze do jedinstvenih strategija, stavljaju ih u funkciju te ih prilagođavaju kada se uvjeti promijene. Svrha ovog rada je objasniti strateške obrasce ponašanja u vidu odabranih strategija koje bi organizacije trebale slijediti u svrhu ostvarivanja nadmoći nad konkurencijom. Radi boljeg razumijevanja teoretskog djela istraživanja, u radu je prikazano kako su organizacije u automobilskoj industriji još u povijesti ostvarivale svoju konkurentsku prednost primjenom Porterovih generičkih strategija.
Sažetak (engleski) The strategy has become necessary for adapting to the challenges of the ambience. Unpredictability and market insecurity are leading organizations to think strategically. Business dynamics are pervaded by the competitive spirit and the desire to lead. Without a competitive climate and competition, there is no need for strategy as a game plan. The main task of the person who determines the position of the organization in relation to competitors is to understand and decide where the organization is potentially competing and then to enable it to do so. The quest for competitive advantage is at the heart of every organization's business, and its effectiveness depends on its own sustainability, ie. the severity of copying by others. The basic idea of the concept of generic strategies is that competitive advantage lies at the heart of each strategy, and its fulfillment requires that the organization makes a decision on which to base its competitive advantage and which strategy and area it will choose. The answers to the question of why certain businesses outgrow their competitors are behind the processes where companies come to unique strategies, put them into function, and adapt them when conditions change. The purpose of this paper is to explain strategic patterns of behavior in the form of selected strategies that organizations should follow in order to gain superiority over competition. For a better understanding of the theoretical work of the research, this paper contains how Porter's generic strategies were used in automotive industry during the time it has started.
Ključne riječi
Porterove generičke strategije
konkurentska prednost
održiva konkurentska prednost
automobilska industrija
Ključne riječi (engleski)
Porter's generic strategies
competitive advantage
sustainable competitive advantage
automotive industry
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:944337
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Financije Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-05-08 16:48:48