Naslov Obrazovanje učitelja razredne nastave u zemljama Europske unije
Naslov (engleski) Education of primary school teachers in the countries of the European Union
Autor Tea Herceg
Mentor Tihomir Vidranski (mentor)
Član povjerenstva Tihomir Vidranski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Krumes (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Šego (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2022-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Sažetak Tema ovoga diplomskog rada je Obrazovanje učitelja razredne nastave u zemljama Europske unije. Rad je podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu rada koji je podijeljen u pet poglavlja prikazan je teorijski dio o učitelju, povijest izobrazbe učitelja te razvoj metodika. Prvo poglavlje govori o učitelju općenito, kakva osoba učitelj/učiteljica treba biti te s čime se učitelj/učiteljica sve treba nositi. Drugo poglavlje govori o Hrvatskom školstvu kroz povijest od učiteljskih škola, visokog školstva u Hrvatskoj do kraja i nakon Drugog svjetskog rata te visokoškolskog obrazovanja učitelja do i nakon Drugog svjetskog rata. Treće poglavlje govori o izobrazbi učitelja razredne nastave u Slavonskom Brodu koji datiraju još iz 18. stoljeća. Četvrto poglavlje govori o izobrazbi učitelja danas. Koje sve uvjete treba zadovoljiti osoba koja se želi upisati na Sveučilište te koje sve studijske programe može odabrati i koji akademski naziv osoba stječe s obzirom na odabranu vrstu studija. Peto poglavlje govori o razvoju metodika i uvođenju kurikuluma u obrazovanje u Hrvatskoj. U drugome dijelu rada prikazano je istraživanje o obrazovanju učitelja/učiteljica razredne nastave u zemljama Europske unije. Prvi cilj istraživanja bio je utvrditi jesu li upisne kvote na Učiteljskim studijima u Republici Hrvatskoj sukladne potrebama svih osnovnih škola za učiteljima razredne nastave, dok je drugi cilj bio vidjeti kako se obrazuju učitelji razredne nastave u zemljama Europske unije. Rezultati istraživanja pokazali su da bi se na svih sedam sveučilišta koji obrazuju buduće učitelje/učiteljice razredne nastave trebale smanjiti upisne kvote za 10-20% te pratiti stanje na tržištu rada i sukladno tome povećavati ili smanjivati upisne kvote na Učiteljskim studijima u nadolazećim akademskim godinama. Dok su rezultati istraživanja o obrazovanju učitelja/učiteljica razredne nastave u zemljama Europske unije pokazali da se ne razlikuju znatno. U svih devet zemalja koje su odgovorile na anketni upitnik od ukupno 27 zemalja članica studenti se obrazuju na Sveučilištu ili Visokoj školi te stječu određeni akademski naziv, a upisne kvote na Učiteljskim studijima u pet zemalja su regulirane dok u četiri zemlje upisne kvote nisu regulirane.
Sažetak (engleski) The topic of this paper is Education of primary school teachers in the countries of the European union. The paper is divided in two parts. The first part of the paper, which is divided into five chapters, presents the theoretical part about the teacher, the history of teacher training and the development of methodologies. The first chapter talks about the teacher in general, what kind of person a teacher should be and what a teacher should deal with. The second chapter talks about Croatian education through history from teachers' schools, higher education in Croatia until the end of and after the Second World War, and higher education of teachers before and after the Second World War. The third chapter talks about the training of classroom teachers in Slavonski Brod dating back to the 18th century. The fourth chapter talks about the training of teachers today. What conditions must be met by a person who wants to enroll at the University and what study programs can he choose and what academic title does the person acquire with regard to the chosen type of study. The fifth chapter talks about the development of methodologies and the introduction of curricula in education in Croatia. In the second part of the paper, research on the education of classroom teachers in the countries of the European Union is presented. The first goal of the research was to determine whether the enrollment quotas for teacher studies in the Republic of Croatia correspond to the needs of all primary schools for classroom teachers, while the second goal was to see how classroom teachers are trained in the countries of the European Union. The results of the research showed that at all seven universities that educate future classroom teachers, enrollment quotas should be reduced by 10-20%, and the state of the labor market should be monitored and, accordingly, enrollment quotas for teacher studies should be increased or decreased in the coming academic years. While the results of the research on the education of classroom teachers in the countries of the European Union showed that they do not differ significantly. In all nine countries that responded to the survey questionnaire out of a total of 27 member countries, students are educated at a university or college and acquire a specific academic title, and enrollment quotas for teacher studies are regulated in five countries, while enrollment quotas are not regulated in four countries.
Ključne riječi
učitelj
metodike
obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
teacher
methodologies
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:994136
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (Mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-28 08:10:55