Naslov Uloga ravnatelja u procesu promjene
Naslov (engleski) The role of the director in the process of change
Autor Sanela Soldo Kovačević
Mentor Sandra Kadum (mentor)
Član povjerenstva Jasna Šego (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sandra Kadum (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tihomir Vidranski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2022-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Svaka promjena, ukoliko je dobra, čini boljim svijet u kojemu djelujemo i koji se odvija svakom milisekundom naših života. Tema je usmjerena na promjenu koja je neophodna u poticanju na istu sa svrhom što značajnijeg napredovanja i vrednovanja onoga što čini jedna vodeća osoba ustanove za predškolski odgoj. Ravnatelj mora biti sposoban unijeti pozitivnu promjenu, a vrijeme će pokazati je li u tome bio uspješan. Bez motiviranosti ni vođenje ustanove neće biti kvalitetno. Suradnja s jedinicom lokalne (regionalne) uprave i samouprave jest od visokog značaja jer bez podrške i uspješnost gubi na vrijednosti. Svakako uspostaviti dobre i respektabilne međuljudske odnose gdje će se osjetiti simbioza i sinergija koja će pridonijeti zadovoljstvu pojedinca i ustanove u kojoj se svakodnevno radi i djeluje. Kada je vodstvo uvažavajućeg tipa i ima elemente empatijskog ponašanja, svaka eventualna prepreka je premostiva i slika željenog postaje kompletna, bez uokvirenosti te stavljanja suvremenosti vođenja u marginalizirane prostore. Život u 21. stoljeću nosi svoje prednosti i nedostatke, a ravnatelj je osoba koja će implementirati sliku suvremenosti i promjenu, a društvo upoznati s načinom rada koji bi trebao voditi ka boljitku i interesu svih zaposlenih u predškolskom odgoju i obrazovanju. Ravnatelj je voditelj ustanove koji treba imati jasan cilj i stav kako bi njegovo vođenje iznjedrilo što bolje rezultate stvarajući pozitivno ozračje. Treba biti vođa/lider koji će svojim primjerom doći do željenog ishoda, a to je osoba koja daje doprinos timskom radu, vrijednostima i viziji. Dio ovog diplomskog rada je i istraživanje utjecaja povezanosti stupnja socijalne podrške na doživljaj uloge ravnatelja predškolske ustanove. Kao rezultat istraživanja, potvrđeno je da oni ravnatelji koji imaju veći stupanj socijalne podrške procjenjuju pozitivnije vlastitu ulogu ravnatelja. U budućem istraživanju upućuje se kako bi se trebala obuhvatiti šira populacija ravnatelja s obzirom na manji broj ispitanika u ovom istraživanju diplomskog rada.
Sažetak (engleski) Every change, if it’s good, makes the world a better place, the place in which we act and change it each and every milisecond of our lives. The topic is focused on the change that is necessary in encouraging the same with the purpose of significant progress and evaluation of what one does the leading person of the institution for preschool education. The principal must be able to enter a positive change, and time will tell if he was successful in this. Without motivation, running an institution will not be good. Cooperation with local government unit and local governments is very important because without their support, success loses its value. It is inevitable to establish good and respectable interpersonal relationships where simbiosis and sinergy will be felt and that will lead to individual and institution satisfaction. If the leadership has respectful and emphatic elements, every possible obstacle is surmountable and the image of the desired becomes complete, withouth framing and placing contemporary leadership in marginalized spaces. Living in 21st century has its advantages and disadvantages, and the director is the person who will implement the image of modernity and change, and society familiar with the way of working that should lead to the improvement and interest of all employees in the preschool education. The director is the head of the institution who should have a clear goal and attitude in order to achieve his management produced the best possible results by creating a positive atmosphere. There sould be a leader who will achieve the desired outcome by his example, which is a person who contributes to teamwork, values and vision. Part of this diploma work is also research into the influence of the connection of the social level support for the experience of the role of the director of a preschool institution. As a result of the research, it was confirmed that those principals who have a higher degree of social support evaluate more positively own role as a director. In future research, it is suggested that it should cover a wider range population of principals considering the smaller number of respondents in thesis research.
Ključne riječi
promjena
motivacija
respektabilnost
društvo
suvremeno vođenje
zajednica
istraživanje
ravnatelj.
Ključne riječi (engleski)
change
motivation
respectability
society
modern leadership
unit
research
principal
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:774386
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-06 11:46:32