Naslov Povezanost emocionalne inteligencije i odgojnih stilova
Naslov (engleski) The association between emotional intelligence and parenting styles
Autor Veronika Svoboda Čolić
Mentor Slavka Galić (mentor)
Član povjerenstva Ivana Hanzec Marković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Slavka Galić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tihomir Vidranski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2022-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Roditeljstvo je pojam koji se odnosi na odgoj djece. Biti roditeljem znači poticati i usmjeravati rast i razvoj bića kojemu je potrebna ljubav, zaštita i sigurnost kako bi odrastao u osobu koja je sposobna nositi se s različitim životnim situacijama. Odgojni stil odnosi se na skup postupaka i načina reagiranja roditelja prema djetetu, odnosno način na koji roditelj odgaja dijete. U tom procesu koristi različite postupke koji mogu pozitivno ili negativno utjecati na djetetov razvoj. Emocionalna
... Više inteligencija je sposobnost koja se odnosi na različite emocionalne i socijalne vještine koje uključuju izražavanje, imenovanje, uočavanje, razumijevanje, regulaciju i upravljanje emocijama. Cilj istraživanja je ispitati je li emocionalna inteligencija povezana s odgojnim stilovima. U istraživanju su korištena tri upitnika: Upitnik sociodemografskih podataka, Upitnik odgojnih stilova, Upitnik emocionalne inteligencije. U istraživanju je sudjelovalo 168 roditelja, a provedeno je putem „Google forms-a“. Rezultati pokazuju značajne razlike u odgojnom stilu prema razini obrazovanja i radnom statusu. Zaposleni i nezaposleni sudionici čiji supružnici rade iskazuju višu identifikaciju s autoritativnim odgojnim stilom nego sudionici koji su jedini zaposleni iz obitelji ili oni koji dolaze iz obitelji u kojima nema zaposlenih. Autoritarni odgojni stil češće opisuju osobe s diplomskim stupnjem obrazovanja nego oni s preddiplomskim stupnjem obrazovanja, permisivni odgojni stil češće opisuju roditelji sa srednjoškolskim obrazovanjem nego oni s višom stručnom spremom. Roditelji koji su završili samo srednju školu opisuju nižu razinu regulacije i upravljanja emocijama od roditelja koji su završili preddiplomski studij. Utvrđena je povezanost autoritativnog odgojnog stila sa svim aspektima emocionalne inteligencije. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Parenting is a term that refers to raising children. Being a parent means encouraging and guiding the growth and development of a being who needs love, protection and security in order to grow into a person who is able to cope with different life situations. Parenting style refers to a set of actions and ways of parent's reaction to a child, i.e. the way a parent raises a child. In this process, parents use different procedures that can positively or negatively affect the child's development.
... Više Emotional intelligence is an ability that refers to various emotional and social skills that include expressing, naming, noticing, understanding, regulating and managing emotions. The aim of the research is to examine whether emotional intelligence is related to educational styles. Three questionnaires were used in the research: Questionnaire of sociodemographic data, Questionnaire of educational styles, Questionnaire of emotional intelligence. 168 parents took part in the questionnaire and the research was conducted via "Google forms". Differences were found for parenting styles according to the level of education and work status. Employed and unemployed participants whose spouses work show a higher identification with an authoritative parenting style than participants who are the only employees in the family or those who come from families where there are no employees Authoritarian parenting style is more often described by people with graduate education than those with undergraduate education, permissive parenting style is more often described by parents with high school education than those with higher professional education. Parents who completed only high school describe a lower level of emotion regulation and management than parents who completed undergraduate studies. The connection between the authoritative educational style and all aspects of emotional intelligence was determined. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
roditeljstvo
odgoj
odgojni stil
emocionalna inteligencija
djeca
roditelji
Ključne riječi (engleski)
parenting
education
educational style
emotional intelligence
children
parent
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:929896
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-06 12:11:04