Naslov Suvremena uloga odgojitelja u dječjem vrtiću
Naslov (engleski) The contemprorary role of teachers in kindergarten
Autor Iva Vlainić
Mentor Tihomir Vidranski (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2023-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Posao odgojitelja određen je zakonskim dokumentima, odnosno Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju (2022), Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe (2008), te Nacionalnim kurikulumom ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (2015). Svi ovi dokumenti određuju čime se odgojitelj treba baviti. Međutim uz osnovne poslove njege i skrbi djece rane i predškolske dobi, u suvremenom vremenu, uloga odgojitelja u odgojno-obrazovnim ustanovama se promijenila. Od tradicionalnog isporučitelja znanja odgojitelj je aktivni partner u učenju djeteta. Odgojitelj imaju važnu ulogu u podržavanju razvoja, učenja i dobrobiti djece. Njegova uloga obuhvaća proaktivni pristup, inkluzivnost, suradnju, promicanje razvoja djece i praćenje njihovog napretka. Odgojitelji trebaju biti osviješteni o različitostima među djecom, stvarati inkluzivno okruženje i surađivati s roditeljima i drugim stručnjacima kako bi osigurali najbolje iskustvo za djecu. Također, odgojitelji trebaju pratiti napredak djeteta i pružati im podršku u njihovom cjelovitom razvoju. Osim brige za dobrobit djece, odgojitelj se treba baviti svojim profesionalnim rastom i razvojem te se uključivati u različite oblike stručnog usavršavanja. Kompetencijski pristup profesionalnom razvoju mjerilo je kvalitete razvoja, a odgojitelj kao refleksivni praktičar poželjna je paradigma njegovog profesionalnog razvoja. Cilj ovog rada je dati teorijski prikaz kompleksne uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnoj ustanovi, te ukazati na čimbenike djelovanja odgojitelja u svim područjima odgojno-obrazovnog procesa.
Sažetak (engleski) The work of a preschool educator is determined by legal documents, namely the Law on preschool education (2022), State pedagogical standard of preschool education (2008) and National curriculum for early and preschool education (2015). All these documents determine what a preschool educator should do. However, in addition to the basic task of caring for children of early and preschool age, in modern times the role of preschool educator in educational institutions has changed from a traditional knowledge provider to an active partner in child's learning today. The preschool educator has an important role in supporting the development, learning and well being of children. Preschool educator's role includes a proactive approach, inclusiveness, collaboration, promoting children's development and monitoring their progress. Preschool educators should be aware of differences among children, create an inclusive environment and collaborate with parents and other professionals to ensure the best experience for children. Also, educators should monitor the children's progress and support them in their overall development. Apart from caring for the well-being of children, preschool educators should take an interest in their professional development. Competent approach to professional development is a measure of the quality of development and the educator as a reflective practitioner is the preferred paradigm of his professional growth. The aim of this paper is to give a theoretical account of a complex role of preschool educator in an educational institution and to point out the factors of preschool educator's actions in all areas of the educational process.
Ključne riječi
dobrobit djece
inkluzivno okruženje
profesionalni razvoj
refleksivni praktičar
zakonski dokumenti
Ključne riječi (engleski)
child welfare
inclusive environment
legal document's
professional development reflective practitioner
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:678907
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-06 11:05:41