Naslov Ciljne orijentacije, zadovoljstvo školom i samoefikasnost
Naslov (engleski) Goal orientations, school satisfaaction and self-efficacy
Autor Evita Štefec
Mentor Slavka Galić (mentor)
Član povjerenstva Katarina Šarčević Ivić-Hofman (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Slavka Galić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dunja Jurić Vukelić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2023-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost ciljnih orijentacija, zadovoljstva školom i samoefikasnosti u učenika trećih razreda osnovne škole. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Upitnik ciljnih orijentacija, Upitnik samoefikasnosti za djecu i Upitnik kvalitete školskog života. U istraživanju su sudjelovali 21 dječak (51,2%) i 20 djevojčica (48,8%), učenika trećeg razreda osnovne škole.
Rezultati istraživanja su pokazali kako nema značajne korelacije između ciljne orijentacije na učenje i akademske, socijalne i emocionalne kompetentnosti, ali ni između ciljne orijentacije na učenje sa zadovoljstvom školom i negativnim osjećajima prema školi. Ciljna orijentacija na izvedbu nije povezana ni sa aspektima samoefikasnosti ni sa negativnim osjećajima prema školi. Korelacija ciljne orijentacije na izvedbu i općeg zadovoljstva školom nije se pokazala značajnom. Utvrđena je pozitivna korelacija umjerene veličine između ciljne orijentacije na izvedbu i ciljne orijentacije na izbjegavanje truda. Orijentacije na izbjegavanje truda nije značajno povezana ni s jednim aspektom samoefikasnosti, ali ni s negativnim osjećajima prema školi. Utvrđena je značajna negativna korelacija umjerene veličine između orijentacije na izbjegavanje truda i općeg zadovoljstva školom. Suprotno očekivanjima, akademska samoefikasnost nije značajno povezana s općim zadovoljstvom školom ni s negativnim osjećajima prema školi.
Nađena je umjerena pozitivna povezanost socijalne samoefikasnosti s općim zadovoljstvom školom i negativna povezanost s negativnim osjećajima prema školi. Kako se radi o korelacijskom istraživanju ne može se zaključivati o uzročno-posljedičnim vezama. Moguće je da socijalno kompetentna djeca doživljavaju veće zadovoljstvo školom, ali je moguće i da zadovoljstvo školom djeluje na porast socijalnih kompetencija. Dobiveni rezultati pokazuju da su možda neki drugi čimbenici važni za djetetov doživljaj akademske samoefikasnosti, a ne ciljne orijentacije, no ovaj zaključak treba uzeti oprezno s obzirom na to da se radi o malom broju sudionika.
Sažetak (engleski) The aim of the study was to examine the relationship between goal orientations and school satisfaction and self-efficacy during primary education. The following survey tools were used in the study: Goal orientation questionnaire, Self-efficacy questionnaire for children and the Quality of school life questionnaire. The study involved 21 boys (51.2%) and 20 girls (48.8%) in the third year of primary school.
The results of the study showed that there was no significant correlation between learning orientation goals and academic, social and emotional competence, nor between learning orientation goals and school satisfaction and negative feelings about school. Performance orientation goals are not associated with either self-efficacy aspects or negative feelings about the school. The correlation between target performance orientation and overall school satisfaction is negative and has not been shown to be significant. A positive correlation of moderate magnitude was found between the target performance orientation and the target effort avoidance orientation. Attempt avoidance orientations are not significantly associated with any aspect of self-efficacy, nor with negative feelings toward school. A significant negative correlation of moderate magnitude was found between effort avoidance orientation and overall school satisfaction. Contrary to expectations, academic self-efficacy is not significantly associated with general school satisfaction or negative feelings about school. Given that most of the study participants have excellent school performance, it was not meaningful to use school performance as a variable.
A moderately positive association of social self-efficacy with general school satisfaction and a negative association with negative feelings towards school was found. Since this is a correlational study, it's impossible to draw any conclusions about cause and effect. It's possible that socially competent children experience greater satisfaction in school, but it's also possible that satisfaction in school acts to increase social competence. The findings suggest that other factors may be important for a child's experience of academic self-efficacy rather than goal orientation, but this conclusion should be taken with caution given the small number of participants.
Ključne riječi
ciljne orijentacije
motivacija
samoefikasnost
školski uspjeh
kvaliteta školskog života
Ključne riječi (engleski)
goal orientations
motivation
self-efficacy
school achievement
quality of school life
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:850058
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (Mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-28 11:08:59