Naslov Likovna djela Pabla Piccasoa u nastavi Likovne kulture.
Naslov (engleski) Examples of art works by Pablo Picasso in art classes
Autor Karla Logožar
Mentor Goran Kujundžić (mentor)
Član povjerenstva Katarina Šarčević Ivić-Hofman (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Kujundžić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Želimir Fišić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2023-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Nastava Likovne kulture kao jedan od primarnih premeta u kojima učenici izražavaju svoju kreativnost, učiteljima zadaje zadatak da oblik učeničkog likovnog izražaja obogate, prošire i unaprijede. Reprodukcije umjetničkih djela mogu biti raznovrsne, ali potrebno ih je kvalitetno izabrati. Kvalitetno odabrane reprodukcije umjetničkih djela služe kao primarni i najlakši oblik primanja neke informacije, jer vizualni podražaja daje najviše informacija o nekom umjetničkom djelu ili o umjetničkom stilu. Cilj istraživanja bio je ispitati uklapaju li se umjetnička djela Pabla Picassa u propisani školski kurikulum te hoće li učenici na osnovu izabranih reprodukcijskih djela svoj likovni izražaj preinačiti pod utjecajem igri formi kakve je koristio P. Picasso. Istraživanje je provedeno postupkom analize umjetničkih djela P. Picassa i propisanog školskog kurikuluma, kako bi se utvrdilo u okviru kojih tema je moguće koristiti likovna djela P. Picassa. Drugi dio istraživanja je proveden u OŠ Ante Starčevića u Rešetarima gdje je u istraživanju sudjelovalo 33 učenika, a obrađeno je 26 učeničkih likovnih radova. Učenicima je zadan likovni zadatak u kojemu su učenici trebali izraziti zadani motiv nakon promatranja umjetničkih likovnih djela P. Picassa prateći neka od stilskih obilježja kubizma. Kvalitativnom analizom likovnih radova nastojalo se utvrditi u kojoj su mjeri učenici sposobni preuzeti neke od karakteristika umjetnikovog specifičnog stila. Rezultati istraživanja pokazali su kako se umjetnička djela P. Picassa uklapaju u sve domene školskog kurikuluma Likovne kulture te kako će učenicima, nakon promatranja i analiziranja reprodukcija umjetničkih djela P. Picassa, upravo te reprodukcije biti poticaj za sličnu igru formi pri izradi likovnog rada.
Sažetak (engleski) Art class is one of the main school subjects in which students can express their creativity, but that also means that the teachers have big assignments such as to enrich, expand, and advance student's artistic expression. Reproductions of artworks can be various, but they must be chosen well. Right-chosen reproductions of artworks serve the purpose of primary and the easiest form of receiving information because visual stimulus gives the most information at once about some art piece or artistic style. The research goal was to examine whether the work of art by Pablo Picasso could fit into the school curriculum and would the students, based on selected reproductions of artworks, modify their artistic expression under the influence of the game of forms used by P. Picasso. This research was carried out by the analysis process of artwork by P. Picasso and the school curriculum, to determine within which topics is possible to use Pablo Picasso’s artwork. The second part of the research was carried out in OŠ Ante Starčevića in Rešetari, where 33 students participated in the research, but 26 student works of art were processed. The students were given an art assignment in which they had to express a given motif after observing P. Picasso’s artworks, following some of the stylistic features of Cubism. Qualitative analysis of artworks aimed to determine the extent to which students can take on some of the characteristics of the artist's specific style. The results of the research showed that P. Picasso's works of art fit into all domains of the school's Art curriculum and that, after observing and analysing the reproductions of P. Picasso's works of art, these reproductions will be the stimulus for similar play of forms when creating artwork.
Ključne riječi
kurikulum
Likovna kultura
Pablo Picasso
reprodukcija umjetničkih djela
umjetničko djelo
Ključne riječi (engleski)
Artwork
Art Curriculum
Art Education
Pablo Picasso
Reproduction of Artworks
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:175009
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (Mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-05 08:31:30