Naslov Povezanost roditeljskog stresa i odgojnih stilova
Naslov (engleski) The association between parental stress and child-rearing styles
Autor Andreja Miličević
Mentor Slavka Galić (mentor)
Član povjerenstva Katarina Šarčević Ivić-Hofman (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Slavka Galić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dunja Jurić Vukelić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2023-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Roditeljstvo se opisuje kao pojam koji govori o odgoju djece, preuzimanju brige o djetetu te prihvaćanju roditeljske uloge. Roditeljski stres odnosi se na uznemirenost koja je povezana sa zahtjevima roditeljske uloge. Odgojni stilovi su načini na koje roditelji odgajaju svoju djecu a definiraju se na temelju topline i nadzora, odnosno, roditeljske kontrole. Cilj ovog rada je ispitati povezanost roditeljskog stresa i odgojnih stilova te postoji li razlika između roditeljskog stresa i odgojnih stilova s obzirom na dob, obrazovanje, broj djece, dob u vrijeme rođenja prvog djeteta i teškoće u razvoju djeteta. Sudionici u istraživanju su roditelji djece rane i predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 130 ispitanika od kojih je 118 osoba ženskog spola te 14 ispitanika muškog spola a ispitivanje je provedeno putem „Google Forms-a“. U radu su korišteni sljedeći instrumenti: Upitnik sociodemografskih podataka, Upitnik izvora i intenziteta roditeljskog stresa te Upitnik stilova roditeljstva. Rezultati su pokazali kako među ispitanicima koji su sudjelovali u istraživanju ne postoje značajne razlike u intenzitetu roditeljskog stresa s obzirom na dob, broj djece, dob u vrijeme kada su postali roditelji po prvi put i razinu obrazovanja. Testiranje značajnosti razlika između roditelja djece s teškoćama u razvoju i onih s djecom tipičnog razvoja nije bilo moguće zbog malog broja sudionika. Jedina značajna pozitivna korelacija umjerene veličine nađena je između roditeljskog stresa i permisivnog odgojnog stila, što pokazuje da roditelji koji opisuju više razine stresa preferiraju u većoj mjeri permisivni odgojni stil.
Sažetak (engleski) Parenting is described as a term that speaks of raising children, taking care of a child and accepting a parenting role. Parental stress refers to agitation that is associated with the requirements of the parental role. Educational styles are the ways in which parents raise their children and are defined on the basis of warmth and supervision, that is, parental control. The aim of this paper is to examine the relationship between parental stress and educational styles and whether there is a difference between parental stress and educational styles with regard to age, education, number of children, age at the time of birth of the first child and difficulties in child development. Participants in the study are parents of children of early and preschool age. The study included 130 respondents, of which 118 were female and 14 respondents were male, and the study was conducted through "Google forms". The following instruments were used in this paper: Questionnaire for Sociodemographic Data, Questionnaire for Sources and Intensity of Parental Stress, and Questionnaire for Parental Styles. The results showed that among the participants who participated in the study there were no significant differences in the intensity of parental stress with regard to age, number of children, age at the time when they became parents for the first time and level of education. Testing the significance of differences between parents of children with disabilities and those with children of typical development was not possible due to the small number of participants. The only significant positive correlation of moderate size was found between parental stress and permissive upbringing style, which shows that parents who describe higher levels of stress prefer a more permissive upbringing style.
Ključne riječi
roditeljstvo
stres
roditeljski stres
odgojni stilovi
Ključne riječi (engleski)
parenting
stress
parental stress
educational styles
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:446026
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-06 09:15:22