Naslov Osobitosti projektnog učenja djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Peculiarities of project lerning of preschool children
Autor Marija Johović
Mentor Višnja Vekić-Kljaić (mentor)
Član povjerenstva Irena Krumes (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Višnja Vekić-Kljaić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Matilda Kolić Stanić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2024-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Projektno učenje obrazovni je pristup kojem su djeca u središtu obrazovnog procesa. Djeci se omogućuje aktivno sudjelovanje i istraživanje osiguravajući prostor i materijale koji će zadovoljiti dječje potrebe. Projektno učenje omogućuje djeci da razviju širok spektar vještina i kompetencija. Aktivnim učenjem kroz praktične aktivnosti, istraživanjem i eksperimentiranjem djeca razvijaju kritičko mišljenje. Razvijaju suradnju, timski rad, dijele ideje, dogovaraju se, slušaju jedni druge, zajedno pronalaze rješenja za probleme i dolaze do postavljenih ciljeva. Projektno učenje temelji se na interesima djece što povećava motivaciju i angažiranost djece, više se uključuju i posvećuju učenju. U projektnom učenju djeca razvijaju samostalnost i samopouzdanje, imaju slobodu biti kreativni i inovativni, istraživati različite pristupe i pronalaziti rješenja. Refleksijom djeca promišljaju o naučenom i uviđaju vlastiti napredak te promišljaju daljnja poboljšanja. Projektno učenje prilagođava se individualnim potrebama i interesima djece, potiče djecu na aktivnost i suradnju. Razvija vještine i kompetencije koje su im važne za budućnost. Cilj istraživanja bio je ispitati stavove odgojitelja o učestalosti pojedinih elemenata projektnog učenja djece. Istraživanje je provedeno mrežnim anketnim upitnikom. Rezultati istraživanje pokazali su stavove odgojitelja da projektno učenje ima značajnu ulogu u cjelokupnom učenju djeteta i da je bitno za cjelokupan djetetov razvoj.
Sažetak (engleski) Project-based learning is an educational approach in which children are at the center of the
educational process. Children are enabled to actively participate and explore by providing space
and materials that will meet children's needs. Project-based learning enables children to develop
a wide range of skills and competencies. Through active learning through practical activities,
research and experimentation children develop critical thinking. They develop cooperation,
teamwork, share ideas, come to an agreement, listen to each other and together find solutions
to problems and reach set goals. Project-based learning is based on children's interests, which
increases children's motivation and engagement, they become more involved and dedicated to
learning. In project-based learning, children develop independence and self-confidence, have
the freedom to be a creative and innovative, explore different approaches and find solutions.
Through reflection, children reflect on what they have learned and become aware of their own
progress and think about further improvements. Project-based learning is adapted to the
individual needs and interests of children. Encourages children to be active and cooperate. It
develops skills and competencies that are important to them for the future. The goal of this
paper was to determine the value of project learning for preschool children in kindergarten from
the perspective of educators of early and preschool children in the Republic of Croatia. The
research was conducted using an online questionnaire. The results of the research showed the
educator's opinion that project-based learning plays a major role in the child's overall learning
and that it is essential for the child's overall growth and development.
Ključne riječi
aktivno učenje
cjeloviti razvoj
interes djece
istraživanje
prostorno -materijalno okruženje
Ključne riječi (engleski)
active learning
integral development
children's interest
research
spatial material environment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:965308
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-15 07:15:42