Naslov Vokalne aktivnosti kao doprinos razvoju predčitačkih vještina
Naslov (engleski) Vocal activities as a contribution to the development of pre-reading skills
Autor Paula Dolić
Mentor Zrinka Šimunović (mentor)
Član povjerenstva Višnja Vekić-Kljaić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinka Šimunović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Želimir Fišić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2024-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Razvoj vokalnog aparata kod djece preduvjet je za mogućnost komunikacije s okolinom, što je u odgojno-obrazovnom procesu važno zbog razvoja pismenosti. Predčitačke su vještine osnovne sposobnosti koje djecu pripremaju za učenje čitanja, puno prije samog formalnog učenja u školi. Obuhvaćaju različite kompetencije koje djeca razvijaju prije nego što u potpunosti savladaju čitanje. Kod razvoja predčitačkih vještina mnogi autori ističu fonološku svijest kao sposobnost da djeca shvate kako se riječi sastoje od fonema i slogova, a potiče se kroz slušanje, uočavanje i pamćenje rime. Rima intrigira djecu i potiče ih da lakše pamte pa je zbog toga i prisutna u većini dječjih pjesama. Zbog toga se u radu s djecom preporučuju vokalne aktivnosti, prije svega pjevanje. Glazba i pjevanje općenito imaju pozitivan učinak na cjelokupan dječji razvoj pa tako i na razvoj predčitačkih vještina. Odgojitelji u dječjim vrtićima imaju važnu ulogu u procesu razvoja dječjih predčitačkih vještina jer u radu s djecom koriste vokalne aktivnosti poput pjevanja dječjih. U obrazovnom radu s djecom potiče se pjevanje dječjih pjesama: brojalica, malešnica i pitalica, kao i različite igre s pjevanjem, sviranje udaraljkama, obrada pjesama. Navedene aktivnosti su dio kurikuluma dječjih vrtića upravo zbog znanstvenih istraživanja koja pokazuju pozitivan učinak na razvoj dječjih predčitačkih vještina. Cilj ovog rada je prikazati na koje se sve načine razvijaju predčitačke vještine s naglaskom na utjecaj vokalnih aktivnosti u formalnom i neformalnom odgoju djece. U radu je napravljena sinteza pojedinih istraživanja i stručne literature o pozitivnoj ulozi vokalnih aktivnosti na razvoj predčitačkih vještina. Navedeno može koristiti svim djelatnicima u području odgoja i obrazovanja djece te samim roditeljima, a s obzirom da u ovom području postoje još mnoga otvorena pitanja, rad može poslužiti kao temelj za nova istraživanja.
Sažetak (engleski) The development of the vocal apparatus in children is a prerequisite for the ability to communicate with their environment, which is crucial in the educational process due to the development of literacy. Pre-reading skills are basic abilities that prepare children for learning to read long before formal schooling begins. They encompass various competencies that children develop before they fully master reading. Many authors emphasize phonological awareness in the development of pre-reading skills, which is the ability of children to understand that words consist of phonemes and syllables, and it is encouraged through listening, noticing, and memorizing rhymes. Rhymes intrigue children and help them remember more easily, which is why they are present in most children's songs. Therefore, vocal activities, especially singing, are recommended in working with children. Music and singing in general have a positive effect on overall child development, including the development of pre-reading skills. Educators in kindergartens play an important role in the process of developing children's pre-reading skills by using vocal activities such as singing children's songs. In educational work with children, singing children's songs, such as counting rhymes, nursery rhymes, and riddles, as well as various singing games, playing percussion instruments, and processing songs, is encouraged. These activities are part of the kindergarten curriculum precisely because scientific research shows a positive effect on the development of children's pre-reading skills. The aim of this paper is to present the various ways in which pre-reading skills are developed, with an emphasis on the impact of vocal activities in formal and informal child education. The paper synthesizes individual research and professional literature on the positive role of vocal activities in the development of pre-reading skills. This can be useful to all professionals in the field of child education and to parents themselves, and considering that there are still many open questions in this area, the paper can serve as a foundation for new research in this field.
Ključne riječi
predčitačke vještine
vokalne aktivnosti
pjevanje
djeca
dječji vrtić
Ključne riječi (engleski)
pre-reading skills
vocal activities
singing
children
kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:826374
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-16 08:45:20