Naslov Zajedništvo, prijateljstvo i ljubav u odabranim slikovnicama za djecu
Naslov (engleski) Fellowship, friendship and love in selected picture books for children
Autor Lea Bukvić
Mentor Jasna Šego (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2021-09-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Martinović i Stričević (2011.) slikovnicu karakteriziraju kao najbogatijim zapisom djetetove rane dobi. Osnovnu definiciju proširuju shodno širokom spektru materijala od kojih je napravljena te raznih funkcija te je kao takvu definiraju kao prvi strukturirani čitateljski materijal namijenjen djeci. Uz to, u slikovnicama se nalazi jednostavan tekst kojeg djeca mlađe dobi vrlo lako mogu razumjeti. Slikovnice predstavljaju prvi dječji udžbenik. One ne smiju djecu opterećivati nepotrebnim i suvišnim detaljima ni odvlačiti im pažnju na nebitno. Također, ne smiju zatvoriti prostor za slobodne asocijacije. Zbog toga je učinak slikovnice veći ako nema velike kićenosti i ako je jednostavna. Kako bi slikovnica doživjela procvat i uspjeh prvenstveno mora biti zabavna i djetetovu oku zanimljiva. Kako su se slikovnice kroz povijest razvijale tako je došlo do promjena današnjih spoznaja u odnosu na one u dalekoj prošlosti te se ujedno promijenio i stav te shvaćanja raznih tema. Proširivali su vidici te produbljivale teme, pospješivale ilustracije te uvodio novi materijal izrade slikovnica. Unatoč promjenama i odstupanja najučestalije teme su osjećaji, životinje, abeceda i druge. Autore slikovnica upravo njihov svijet u kojem se događaju razne situacije i okolnosti dovodi do toga da napišu slikovnicu. Zbog toga nastaju i razne tematike slikovnica koje u djeci mogu pobuditi emocije koje su važne za njihov razvoj i svijest o tome što se događa u okolini. Teme slikovnica su često životne situacije s kojima se pojavljuje dijete ili odrasli. U ovome radu uspoređeno je šest slikovnica čiji sadržaj obilježava ljubav, zajedništvo i prijateljstvo. Auditivna osjetljivost tek rođenog djeteta je na visokoj razini što upućuje na to kako je čitanje djetetu ključan faktor za razvitak govora te čitanja. Čitanje kao aktivnost važna je za djetetov kognitivni, emocionalni te socijalni razvoj. Čitanje stvara identitet djeteta te upoznaje sa pozitivnim i negativnim karakteristikama likova, potiče kritičko mišljenje, osnažuje slušnu te vizualnu percepciju. .
Sažetak (engleski) Martinović and Stričević (2011) characterize the picture book as the richest record of a child's early age. They expand the basic definition according to the wide range of materials from which it is made and various functions, and as such they define it as the first structured reading material intended for children. In addition, the picture books contain a simple text that young children can easily understand. The picture books are the first children's textbook. They must not burden children with unnecessary and superfluous details or distract them from the unimportant. Also, they must not close the space for free associations. Therefore, the effect of a picture book is greater if it is not highly ornate and if it is simple. In order for a picture book to flourish and succeed, it must primarily be fun and interesting to the child's eye. As picture books have developed throughout history, there has been a change in today's knowledge compared to those in the distant past, and at the same time the attitude and understanding of various topics has changed. They broadened their horizons and deepened themes, improved illustrations and introduced new material for making picture books. Despite the changes and deviations, the most common themes are feelings, animals, the alphabet and others. The authors of picture books are their world in which various situations and circumstances take place, which leads them to write a picture book. As a result, various themes of picture books are created that can arouse emotions in children that are important for their development and awareness of what is happening in the environment. Picture book themes are often life situations that a child or adult comes up with. This paper compares six picture books whose content is characterized by love, togetherness and friendship. The auditory sensitivity of the newborn is at a high level, which indicates that reading to the child is a key factor for the development of speech and reading. Reading as an activity is important for a child's cognitive, emotional and social development. Reading creates the child's identity and introduces the positive and negative characteristics of the characters, encourages critical thinking, strengthens auditory and visual perception.
Ključne riječi
slikovnice
ilustracije
važnost slikovnice
obilježja slikovnice
Ključne riječi (engleski)
picture books
illustrations
importance of the picture book
features of the picture book
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:748520
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-06 06:35:15