Naslov Utjecaj suvremenih tehnologija, interneta i videoigara na nastavni proces
Naslov (engleski) The impact of modern technologies, the Internet and video games on the teaching process
Autor Filip Matan
Mentor Goran Šimunović (mentor)
Član povjerenstva Irena Krumes (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Šimunović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Roberto Lujić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2021-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Pošto smo u današnjem tj. suvremenom vremenu okruženi Internetom i tehnologijom gdje god
pošli, polako ali sigurno svoje živote ne možemo zamisliti bez njih. Postali su dio naše
svakodnevnice i pružaju nam mnoštvo stvari koje prije nismo mogli niti zamisliti. Baš zbog
toga, njihov utjecaj je izrazito bitan te je cilj ovog diplomskog rada istražiti kakve su beneficije
imali na život ljudi ali i na školstvo. U početku govoriti će se o današnjoj nastavi i kako ona
zapravo izgleda te o utjecaju geekovske kulture koja učiteljima danas pruža nove opcije samo
ako se učitelji više zainteresiraju za zanimacije svojih učenika.
Nakon toga će biti riječ o samoj tehnologiji i njezinom utjecaju na školsku reformu. (liberalni,
znanstveni, razvojni i društveni pristupi kurikulumu). Opisat će se svaki od njih te kako je
razvoj nove tehnologije utjecao na svaki od njih te koje su se promjene desile u pristupu
kurikuluma. Zatim će se govoriti o takozvanoj digitalnoj učionici, kako ona izgleda i na što sve
moderni učitelji trebaju pripaziti kako bi se što bolje pripremili za izvođenje nastave. Također,
spomenut će se i vrste nastave koji se vežu uz digitalnu učionicu. Pored toga, nedavno se
pojavilo i e-obrazovanje koje sa sobom nudi mnoštvo prednosti kao što su vremenska
fleksibilnost, komunikacija i interaktivni sadržaj i novi stilovi učenja unutar samog e-učenja,
ali sa sobom donosi i nove mane koje će biti navedene u radu. Također, tehnologija i Internet su imali utjecaj i na pedagoške pristupe, pa će se objasniti što se točno promijenilo u
biheviorističkom, kognitivnom i konstruktivističkom pristupu.
Na kraju, spomenuti će se videoigre koje su u suvremenom vremenu postale jedan od najčešćih
oblika zabave te su također jedan od glavnih hobija mladih. Kratko će se spomenuti povijest
videoigara, a potom će se objasnit žanrovi videoigara koji su svrstani u par kategorija te će
također biti riječ o pozitivnim i negativnim učincima igranja videoigara..
Sažetak (engleski) In this modern day times, we are surrounded by the Internet and technology wherever we go,
slowly but surely we can't imagine our lives without them. They have become part of our daily
lives and provided us with a multitude of things we could not even imagine before. Precisely
because of that, their influence is extremely important and the aim of this paper is to investigate
what benefits technology and Internet had on people's lives but also on education process. So,
firstly, this paper will start with how our modern type of teaching looks like and it will mention
the influence of geek culture, which provides teachers with new options today but only if
teachers show more interest in their students hobbies.
After that, it will be about the technology itself and its impact on school reform. (liberal,
scientific, developmental and social approaches to the curriculum). Each of them will be
described and how the development of new technology has affected each of them and what
changes have taken place in the approach to the curriculum. Then we will talk about the socalled digital classroom, what they are and what all modern teachers need to pay attention to in
order to better prepare for teaching process. Types of teaching related to the digital classroom
will be described as well. E-learning has recently emerged, which offers many advantages such
as time flexibility, communication and interactive content and new learning styles within elearning itself, but along that, there are new shortcomings that will be listed in the paper.
Furthermore, technology and the Internet have had an impact on pedagogical approaches, so it
will be explained what exactly has changed in the behaviorist, cognitive, and constructivist
approaches.
Finally, video games, which in modern times have become one of the most common forms of
entertainment and are also one of the main hobbies of young people will be the last part of this
paper. The history of video games will be briefly mentioned and then the genres of video games
will be explained, which are classified into a couple of categories. After that. the positive and
negative effects of playing video games will also be discussed.
Ključne riječi
učitelji
videoigre
e-učenje
digitalna učionica
tehnologija
hobiji
edukacija
Ključne riječi (engleski)
teachers
videogames
e-learning
digital classroom
technology
hobbies
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:172802
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (Mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-04 10:37:50