Naslov Pjesme i brojalice kao poticaj razvoja sposobnosti u razrednoj nastavi
Naslov (engleski) Songs and counters as a stimulus to the development of abilities in primary education
Autor Kristina Filipović
Mentor Vesna Svalina (mentor)
Član povjerenstva Tihomir Vidranski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Svalina (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Krumes (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2022-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Sažetak Pjesme i brojalice služe kao izvrstan poticaj prema usvajanju i razvoju čitavog niza sposobnosti koje učenicima stvaraju izvrstan temelj za njihovo daljnje obrazovanje. Budući da je glazba sveprisutna u svakodnevnim životnim situacijama, pjesme i brojalice su upravo iz toga razloga izuzetno pristupačne učenicima. Učenici mlađe školske dobi vole pjevati te uživaju u poticajnoj i veseloj atmosferi koje stvaraju pjesme i brojalice, stoga i služe kao odlično sredstvo stjecanja znanja i vještina. Do polaska u prvi razred učenici najčešće znaju veliki broj pjesama i brojalica koje su naučili od roditelja ili odgojitelja te je od neosporne važnosti da učitelj zna iskoristiti njihovo predznanje i poticati njihov napredak. Pjesme i brojalice koje se obrađuju u razrednoj nastavi učenike upoznaju s različitim običajima, anegdotama, uče ih lijepome ponašanju, ali i suradničkom učenju. U prva četiri razreda pjesme i brojalice se uče po sluhu, odnosno učitelj predstavlja model prema kojemu će učenici naučiti kako pjevati pjesme i izvoditi brojalice te usvajati odgojno-obrazovne ishode. Shodne tome, vrlo je važno da učitelj posjeduje potrebne kompetencije kako bi učenike naučio pravilnom i točnom pjevanju.
Svrha ovog diplomskog rada je naglasiti važnost pjesama i brojalica u razvoju učenikovih općih sposobnosti te ispitati kako pjesme i brojalice utječu na razvoj učenikovih glazbenih sposobnosti na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja. Istraživanje je provedeno s učenicima prvog i drugog razreda PŠ „Tomo Perić“ Buk u trajanju mjesec dana u kojemu je sudjelovalo deset učenika. Navedenim istraživanjem dolazi se do spoznaja kako pjesme i brojalice uistinu potiču razvoj njihovih glazbenih sposobnosti. Usporedbom rezultata inicijalne i završne provjere utvrđeno je kako su se značajno razvile tri glazbene sposobnosti koje su testiranjem bile provjeravane, a to su reproduciranje ritamskih cjelina, reproduciranje pojedinačnih tonova te reproduciranje meloritamskih cjelina.
Sažetak (engleski) Songs and nursery rhymes serve as an excellent incentive for the acquisition and development of a variety of skills that are a strong foundation for students' further education. Since the music is omnipresent, songs and nursery rhymes are highly approachable to students. Younger students love to sing, and they enjoy the stimulating and cheerful atmosphere created by songs and nursery rhymes, so they serve as an excellent tool for acquiring knowledge and skills. By the time they start first grade, students usually know a large variety of songs and nursery rhymes learned from parents and kindergarten teachers. Therefore it is undeniable that the teacher knows how to use their background knowledge and encourage students' progress. Songs and nursery rhymes used in class teaching introduce students to various customs and anecdotes, teaching them good behavior and peer learning.
In the first four grades, songs and nursery rhymes are taught by listening, i.e., the teacher presents the model according to which students will learn how to sing songs and perform nursery rhymes and adopt educational outcomes. Consequently, a teacher should have the necessary competencies to teach students proper and accurate singing. The purpose of this master's thesis is to emphasize the importance of songs and nursery rhymes in students' general abilities and examine how they affect the students' musical ability in primary education. The conducted research covered first graders and second graders of the Branch School "Tomo Perić" Buk, for one month in which ten students participated. This research shows how songs and nursery rhymes indeed encourage the development of their musical ability. By comparing the results of the initial and final tests, it determined that the three musical abilities tested improved significantly - the reproduction of rhythmic units, the reproduction of individual tones, and the reproduction of melo rhythmic units.
Ključne riječi
pjesme
brojalice
nastava glazbe
glazbene sposobnosti
Ključne riječi (engleski)
songs
nursery rhymes
music teaching
musical abilities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:042429
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (Mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-07 09:13:15