Naslov Odgojiteljeve/ odgojiteljičine jezične kompetencije u teoriji i praksi
Naslov (engleski) EDUCATOR'S LANGUAGE COMPETENCE IN THEORY AND PRACTICE
Autor Renata Požgajčić
Mentor Jasna Šego (mentor)
Član povjerenstva Jasna Šego (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Krumes (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tihomir Vidranski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2022-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Sažetak Odgojitelj svjestan važnosti dobroga govora i visoke razine jezičnih i komunikacijskih vještina ostvaruje pozitivne međuljudske odnose sa svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa. Budući da odgojitelji sve češće govore o nedostatku samopouzdanja u različitim komunikacijskim situacijama, potrebno je istražiti teorijski i praktični okvir jezičnih i komunikacijskih vještina koje će pomoći odgojiteljima u njihovu zahtjevnu pozivu. Anketom smo istražili kako odgojitelji procjenjuju svoje jezične kompetencije te uzrokuje li trema teškoće u javnom govoru. Rad se obuhvaća dva dijela. U prvom se dijelu govori o važnosti retorike, njenim
izvorima, razvoju retorike u Hrvata, te odgojiteljskim retoričkim kompetencijama. Da bi se odgojitelj mogao uspješno usavršavati u jezičnim kompetencijama, treba poznavati povijest i osnove retorike, te posebno važnost javnoga govora i tijek pripreme javnih govora i javnih nastupa. U drugom dijelu opisali smo preliminarno metodološko istraživanje u kojima odgojitelji procjenjuju svoje jezične kompetencije i tremu u svojemu javnom nastupu. Dobiveni rezultati potvrdili su naše hipoteze o samoprocjeni svojih jezičnih kompetencija i tremi koju osjećaju tijekom javnih nastupa, te smo u nastavku prikazali vrste komunikacije, pedagošku komunikaciju i komunikaciju s djecom, s roditeljima i sa stručnjacima, naveli smjernice za smanjivanje treme kako bi odgojitelj dobio uvid u mogućnosti usavršavanja na tom području. U suvremenom odgojno-obrazovnom procesu od iznimne je važnosti ponuditi
odgojiteljima smjernice za usavršavanje jezičnih i komunikacijskih kompetencija jer su one važan dio kurikula svake ustanove i profesionalnih kompetencija svakog odgojitelja.
Sažetak (engleski) An educator aware of the importance of good speech and a high level of language
and communication skills achieve positive interpersonal relations with all participants in the educational process. Since educators talk more and more often about the lack of self-confidence in different communication situations, it is necessary to investigate the theoretical and practical framework of language and communication skills that will help educators in their demanding calling. Through a survey, we investigated how educators assess their language competence and whether stage fright causes difficulties in public speaking. The work consists of two parts. The first part is focused on the importance of rhetoric, its sources, the development of rhetoric in Croats, and pedagogical rhetorical competencies. To improve his language skills successfully, he needs to know the history and basics of rhetoric, especially the importance of public speaking and the process of preparing public speeches and public performances. In the second part, we described preliminary methodological research where educators assessed their language competence and public speaking anxiety. The obtained results confirmed our hypotheses about the teacher self-evaluation of their language competencies as well as the stage fright they feel during public speaking. In this graduation thesis, we have also described the types of communication, pedagogical communication, and communication with children, parents and experts. We have also suggested guidelines for reducing stage fright so that the educator can gain insight into the possibility of improvement in that area. In the modern educational process, it is extremely important to offer guidelines for
improving language and communication skills, because those skills are an important part of the curriculum of every institution as well as an inevitable component of the professional competencies of every educator.
Ključne riječi
jezične kompetencije
komunikacijske kompetencije
odgojitelji
retorika
usavršavanje komunikacijskih vještina
Ključne riječi (engleski)
language competencies
communication competencies
educators
rhetoric
improvement of communication skills
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:410272
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-15 06:56:45