Naslov STEM radionice za djecu rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) STEM workshops for children of early and preschool age
Autor Ivana Rašić
Mentor Goran Šimunović (mentor)
Član povjerenstva Tihomir Vidranski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Šimunović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Roberto Lujić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Slavonskom Brodu Slavonski Brod
Datum i država obrane 2022-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti
Sažetak U ovom diplomskom radu nastojalo se prikazati i obraditi pitanje prisutnosti STEM-a u odgoj-no-obrazovnim ustanovama koje polaze djeca predškolske dobi. STEM kao dodatni program u predškolskim ustanovama nije obavezan nego je posebno kreiran kao radionica. S obzirom na činjenicu kako je STEM relativno novo znanstveno područje, poglavito u predškolskom odgojno-obrazovnom sustavu, teorijskih polazišta nije bilo puno, ali ih je bilo dovoljno da bi se mogao stvoriti određeni vlastiti pogled na cjelokupni sustav. Osim pregleda relevantne literature, koja daje uvid u sve korištene izvore koji su pridonijeli boljem razrađivanju odabrane teme. Na samom početku na općenit način objašnjen pojam STEM kroz svaku svoju pojedinu sastavnicu. Potom slijedi objašnjenje primjene STEM-a u predškolskoj dobi i konkretizacija u organizaciji STEM radionica za djecu rane i predškolske dobi, a za bolje poimanje dani su praktični primjeri zadataka namijenjeni djeci, prilagođeni dobi djece njihovim interesima i mogućnostima .Osim teorijskog prikaza pojedinih sastavnica programa, naglasak je stavljen i na pojedine radionice koje se provo-de u Hrvatskoj. Obrazovani i educiranje odgojitelja kao nositelja STEM radionica u predškol-skom odgoju također smatram iznimno važnim u popularizaciji STEM-a. Još uvijek postoje nedo-staci koji koče interes za STEM-om kod djece i odraslih, na što sam se osvrnula u jednom poglav-lju. Pred sam kraj ovog rada pažnja se posvećuje STEM programima koji se provode diljem Hr-vatske, te uključenosti roditelja kao bitne stavke u realizaciji radionica. U konačnici razvijanje znanstvenog razmišljanja kod djece u ovakvom tipu radionica doprinosi razvoju bitnih vještina za djecu 21 stoljeća.
Sažetak (engleski) This Master’s paper sought to showcase and address the issue of the presence of STEM in pre-school children. STEM as an additional programme in pre-schools is not mandatory but was spe-cifically created as a workshop.In view of the fact that STEM is a relatively new scientific field, mainly in the pre-school education system, there were little theoretical starting points, but they were sufficient to create some of its own views on the system as a whole. In addition to the rele-vant literature review, which provides an overview of all the sources used that have helped to better develop the selected topic, the concept of STEM is explained in a general way at the ou-tset through each of its individual components. This is followed by an explanation of the use of STEM in pre-school age and the specificisation of STEM workshops for early and early childho-od children, and practical examples of child-targeted tasks, tailored to children’s age and oppor-tunities, have been given for a better understanding. In addition to the theoretical presentation of individual programme components, the focus was also on individual workshops that are being carried out in Croatia. I also consider the education and education of teachers as STEM wor-kshops in early childhood education to be of the utmost importance in the propaganda of STEM. There are still gaps that hinder interest in STEM in children and adults, as I have addressed in a single chapter. At the end of this work, attention is paid to STEM programmes implemented throughout Croatia, and to the involvement of parents as an important item in the delivery of workshops. Ultimately, developing children’s scientific thinking in this type of workshop contri-butes to the development of essential skills for 21st century children.
Ključne riječi
odgoj
obrazovanje
predškolska dob
STEM radionice
odgojitelj
roditelji
Ključne riječi (engleski)
Upbringing
education
early and preeschool age
STEM workshops
preeschool educators
pa-rents
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:262:918319
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-05 10:52:05