Naslov Povezanost kibertiraniziranja i društvenog kapitala kod srednjoškolaca/ki
Naslov (engleski) Connection between cyberbullying and social capital among high school students
Autor Kristina Milan
Mentor Krešimir Krolo (mentor)
Član povjerenstva Krešimir Krolo (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vjeran Katunarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sven Marcelić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za sociologiju) Zadar
Datum i država obrane 2017-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Posebne sociologije
Sažetak Kibertiraniziranje je postalo sve češća pojava među mladima na internetu, a posebice na društvenim mrežama. S obzirom da su se dosadašnja istraživanja kibertiraniziranja većinom bavila socio-psihološkim karakteristikama žrtava i nasilnika te parametrima korištenja interneta i društvenih mreža, cilj ovoga rada bio je povezati kibertiraniziranje sa društvenim kapitalom srednjoškolaca/ki. Provedeno je kvantitativno anketno istraživanje koje je obuhvaćalo 157 ispitanika. Istraživala se povezanost elektroničkog nasilja s učestalošću korištenja interneta, kao i veza između postajanja cyber-žrtvom i cyber-zlostavljačem sa specifičnim dimenzijama društvenog kapitala, odnosno premošćujućim, povezujućim društvenim kapitalom te uopćenim povjerenjem. Dobiveni rezultati pokazuju kako ne postoji statistički značajna razlika između izloženosti elektroničkom nasilju i učestalosti korištenja interneta. Nadalje, utvrđeno je da ispitanici koji imaju veće povjerenje prema socijalnim skupinama s kojima imaju učestale odnose rjeđe postaju žrtve elektroničkog nasilja, dok povezanost između izloženosti kibertiraniziranju i povjerenja prema socijalnim skupinama s kojima ispitanici rijetko stupaju u kontakte nije statistički značajna. Rezultati pokazuju i da su ispitanici s većim povezujućim društvenim kapitalom manje izloženi kibertiraniziranju, dok povezanost između izloženosti elektroničkom nasilju i premošćujućeg društvenog kapitala nije statistički značajna. Naposljetku, dobiveno je i da će učenici većeg povezujućeg društvenog kapitala manje činiti elektroničko nasilje. S druge strane, ne postoji statistički značajna razlika između činjenja elektroničkog nasilja s obzirom na premošćujući društveni kapital.
Sažetak (engleski) Cyberbullying has become a massive occurrence among young people on the Internet, especially on social networks. Considering that the current studies on cyberbullying are mainly concerned about the socio-psychological characteristics of victims and violators and the parameters of using internet and social networks, the aim of this paper was to link cyberbullying with the high school students’ social capital. A quantitative survey was conducted and it included 157 respondents. What was investigated is the connection between cyberbullying and the frequency of internet usage, as well as the connection between becoming a cyber victim and a cyberbully with specific dimensions of social capital, that is with bridging, bonding social capital and general trust. The obtained results show that there is no statistically significant difference between exposure to cyberbullying and the frequency of internet usage. Furthermore, it has been found that respondents who have greater trust towards social groups with whom they have frequent relations are less likely to become victims of cyberbullying, while the link between exposure to cyberbullying and the trust towards social groups with whom respondents have fewer contacts is not statistically significant. The results also show that respondents with a larger bonding social capital are less exposed to cyberbullying, while the link between exposure to electronic violence and bridging social capital is not statistically significant. Lastly, it has been noted that the students with the larger bonding social capital are not so much involved in cyberbullying. On the other hand, with regard to bridging social capital there is no statistically significant difference in cyberbullying.
Ključne riječi
digitalno-interaktivni mediji
društveni kapital
elektroničko nasilje
mladi
Ključne riječi (engleski)
digital-interactive media
social capital
cyberbullying
youth
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:341303
Studijski program Naziv: Sociologija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-09-28 08:39:29