Naslov Orientalism in advertisements
Naslov (engleski) Orijentalizam u reklamama
Autor Emily Jukić
Mentor Senka Božić-Vrbančić (mentor)
Član povjerenstva Senka Božić-Vrbančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Lukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Vrbančić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za anglistiku) Zadar
Datum i država obrane 2017-09-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak Edward Said defined the term “orientalism”, and explained it as prejudices West (Occident) have towards the East (Orient). In the representation of the East the West uses outdated stereotypes based on the work of Western scholars. This knowledge about the East is perceived and constructed throughout history and various literary sources that often do not provide a clear and distinct insight into the actual life of the Middle East. This ”pre-made“ knowledge created images which are used even today by mass media. Today, visual popular culture is experiencing a global growth. One of the most popular extents of visual popular culture, we are exposed to every day, are advertisements. The aim of this thesis is to recognise orientalism in ads, by deconstructing and analysing different advertisements. By using concepts of meaning, representation and objectificatin the thesis analyses how orientalism is the key instrument in creation of Western identity. The advertisements the thesis analyses are ”Axe's Make Love”, ”Not War advertisement”, ”Barbie’s Imagine the Possibilities” and ”Coca-Cola’s Coke Chase”. These advertisements are full of stereotipical assumptions underlying Western attitudes toward the rest of the world. Along with the questions of dominance and inferiority, the thesis examines the problems of gender, race and ethnicity.
Sažetak (hrvatski) Edward Said definirao je pojam „orijentalizam“, i objasnio ga kao niz predrasuda koje Zapad ima prema Istoku. Kako bi prikazao Istok, Zapad koristi zastarjele predrasude koje se temelje na radu zapadnih znanstvenika. Znanje o Istoku je kreirano tijekom povijesti te kroz razne književne izvore i upravo zbog toga ne pruža jasan uvid u stvarni život na Bliskom Istoku. Ovakvo „stvoreno“ znanje i Istoku je omogućilo stvaranje slika i prikaza Istoka koje i danas koriste mediji. Vizualna popularna kultura doživljava gobalni rast, a jedan od najpopularnijih oblika vizualne popularne kulture, kojem smo svakodnevno izloženi, su reklame. Cilj ovog rada je pronaći orijentalizam u reklamama, a to ću postići dekonstrukcijom i detaljnom analizom reklama. Koristeći koncepte značenja, reprezentacije i objektifikacije analizirati ću činjenicu da je orijentalizam jedan od najvažnijih načina na koje se stvara identitet Zapada, a uz to se potiču različitosti među kulturama. Analzirati ću britanskih reklamu Axe mirisa pod imenom „Make Love, Not War“, zatim Coca-Cole „Coke Chase“ i Barbie „Imagine The Possibilities“. Ove reklama pune su stereotipnih pretpostavki na kojima se temeljie stavovi Zapada prema ostatku svijeta. Uz pitanja dominacije i inferiornosti tijekom analize dotaknuti ću se i problema roda, rase te etničke pripadosti.
Ključne riječi
orientalism
West
East
representation
advertisement
race
gender
Ključne riječi (hrvatski)
orijentalizam
Zapad
Istok
reprezentacija
reklame
rasa
rod
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:128491
Studijski program Naziv: Engleski jezik i književnost (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) engleskoga jezika i književnosti (univ. bacc. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-05 10:33:05