Naslov Istraživanje turističkog tržišta s osvrtom na TOMAS istraživanje
Naslov (engleski) Tourism market research with reference to TOMAS research
Autor Marina Šarić
Mentor Aleksandra Krajnović (mentor)
Član povjerenstva Ante Panjkota (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandra Krajnović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Bosna (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2017-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Svrha ovog rada je ukazati na važnost istraživanja turističkog tržišta te dati osvrt na TOMAS istraživanje kao jedino kontinuirano istraživanje obilježja putovanja i boravka turista u Hrvatskoj. Istraživanje turističkog tržišta je jedna od glavnih funkcija svakog turističkog poduzeća čija je svrha osigurati dovoljan broj informacija putem kojih se dolazi do spoznaje o stavovima, željama i potrebama turističkih potrošača ali i pronaći način kako povećati kvalitetu i profitabilnost. Proces istraživanja tržišta se sastoji od logičnog redoslijeda aktivnosti koje se provode s ciljem osiguranja kvalitetnih informacija koje su važne za donošenje poslovnih odluka. Važno je razlikovati istraživanje tržišta od marketinškog informacijskog sustava. Za razliku od istraživanja tržišta koje se koncentrira na specifične probleme, MIS kontinuirano vrši praćenje tržišta kako bi poduzeće moglo svakodnevno prilagođavati svoje aktivnosti. Istraživanje TOMAS Ljeto je longitudinalno, kontinuirano, istraživanje različitih obilježja putovanja i boravka turista u primorskim destinacijama koje se provodi od strane Instituta za turizam u Zagrebu još od 1987. godine. Zadnje provedeno istraživanje iz 2014. godine ukazuje na mijenjanje profila turista. Tako u Hrvatsku počinju dolaziti obrazovaniji turisti s većom platežnom moći, skraćuje se vrijeme boravka, sve manje turista dolazi u pratnji obitelji te jačaju sekundarni motivi dolaska. Hrvatska kao turistička destinacija više od 90 posto noćenja ostvaruje u ljetnim mjesecima što ukazuje na glavni problem hrvatskog turizma a to je sezonalnost, zbog čega je najveći izazov za hrvatski turizam razviti raznovrsniju ponudu koja će aktivirati turistički potencijali, kako primorskog, tako i kontinentalnog dijela Hrvatske.
Sažetak (engleski) The purpose of this paper is to indicate the importance of tourism market research and give a review of TOMAS research as the only continuous research of the characteristics of travel and stay of tourists in Croatia. The tourism market research is one of the main functions of every tourist company whose purpose is to provide enough information knowing tourists attitudes, wishes and needs, and also finding a way to increase quality and profitability. The market research process consists of a logical activities that are being carried out to provide quality information that is important for making business decisions. It is important to knowing the difference between market research and the marketing information system. Unlike market research focusing on specific issues, MIS continuously monitors market as the company could adjust its activities on a daily basis. The TOMAS Summer Survey is a longitudinal, continuous survey of the various features of travel and stay of tourists in seaside resorts conducted by the Zagreb Institute of Tourism since 1987. The latest 2014 survey suggests changing the tourist profile. Thus, more educated and wealthier tourists are coming to Croatia, shortened their time of stay, fewer tourists come with their family and strengthen the secondary motives of arrival. Croatia as a tourist destination has more than 90 percent of the overnight stays in the summer months, which points to the main problem of Croatian tourism - seasonality, so the biggest challenge for Croatian tourism is to develop a more diversified offer that will activate tourist potentials in the coastal and continental part of Croatia.
Ključne riječi
turizam
istraživanje turističkog tržišta
TOMAS istraživanje
profil turista
sezonalnost u turizmu
Ključne riječi (engleski)
tourism market research
TOMAS research
the tourist profile
seasonality in tourism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:714864
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-11 15:24:17