Naslov Uloga obrazovanja u razvoju poduzetničkih inicijativa
Naslov (engleski) The role of education in the development of entrepreneurial initiatives
Autor Petra Lučić
Mentor Ivona Mikulandra Volić (mentor)
Član povjerenstva Mladen Rajko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivona Mikulandra Volić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Perkov (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2017-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Sažetak S obzirom na to da je utjecaj poduzetništva sve veći i potrebniji, javljaju se inicijative za potrebne promjene u strukturi obrazovanja i uvesti poduzetništvo u obrazovanje kao obvezan predmet od najranije dobi školovanja, pa sve do visokoobrazovnih institucija. U radu su obrađeni alati i programi te metode za poticanje obrazovanja. Proučavanjem i usporedbom rezultata istraživanja uočeno je da bi se visoko obrazovne ustanove trebale više uključiti u razvoj poduzetništva, uvesti promjene koje će potaknuti mlade da se odluče baviti poduzetništvom, ali i promjene načina pristupa podučavanja. Prevladavajuća mišljenja ukazuju da su studenti koji su se tijekom svog obrazovanja bavili s nekim aktivnostima vezanim za poduzetništvo uspješniji nakon završetka, spremniji su i odlučniji sami pokrenuti poslovni pothvat1. Države članice Europske Unije uočile su razvijanje kompetencija za poduzetništvo kao ključno prilikom stjecanja obrazovanja, te su uložile napore za poticanje i razvijanje. Usporedbom provedenih rezultata istraživanja dokazuje se da je potrebno uvesti promjene u strukturu obrazovanja, tako da se znanje i gradivo ne prenosi samo kao osnovno što se mora naučiti nego da se prenosi znanje profesora na učenike i studente da bi se ono moglo primjenjivati u budućnosti i koje će ostati u strukturi cjeloživotnog obrazovanja. Sam koncept obrazovanja za učenike se čini pretežak, opsežan, ali i nerazumljiv što otežava pristup i interakciju između profesora i učenika.
Sažetak (engleski) Considering that the influence of entrepreneurship is growing bigger and getting more necessary, new intiatives are needed in educational structure which should lead to introducing enterpreneurship as mandatory subject in educational system from earliest stage in education up to highest educational institutions. In this paper work have been used tools, programs and methods which are meant to encourage education. Studying and comparing the results of a research has led to conclusion that highest educational institutions should be more included in development of a enterpreneurship, making changes that could encourage young people to step into the world of enterpreneurhip, but also changing the traditional approach of teaching. Predominant opinions are showing that those students which have during their education been envolved in some sort of enterpreneurship activities, have been more successful after their graduation, but also more ready and determined to start their own bussiness. Member countries of European Union have noticed that developing enterpreneurship competence is crucial during education, so they have invested a lot in their encouragement and development . Comparing the results of cunducted researches they have came to conclusion that it is necessary to make educational structure changes, so that the knowledge and curriculum are not understood as something that has to be only learned, but also that its the knowledge that the teacher is transferring to student so they could use it in their future and which could stay in the structure of lifelong learning. Whole concept of education for students seems too hard, extensive and incomprehensible which makes the whole approach and interaction between teachers and students even harder.
Ključne riječi
poduzetničko obrazovanje
kompetencije
cjeloživotno učenje
Ključne riječi (engleski)
entrepreneurship education
competences
lifelong learning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:219812
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-11 17:26:53