Naslov Provođenje slobodnog vremena učenika s obitelji
Naslov (engleski) Pupils' leisure time with their families
Autor Nikolina Pavić
Mentor Stjepan Jagić (mentor)
Član povjerenstva Stjepan Jagić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Buterin Mičić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2017-02-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Sažetak Cilj istraživanja provedenog u svrhu ovog rada bio je ispitati koje slobodne aktivnosti učenici provode sa svojom obitelji te koliko često. Analizirale su se i razlike u provođenju slobodnog vremena s obitelji s obzirom na spol i dob učenika, strukturu njihove obitelji i mjesto stanovanja. Željelo se utvrditi postoje li aktivnosti koje učenici češće provode s ocem ili s majkom ili je njihova uloga u tom pogledu podjednaka. Također se ispitalo koje slobodne aktivnosti bi učenici željeli češće provoditi sa svojom obitelji te što misle da im je za to najpotrebnije. Istraživanje je provedeno anketiranjem 178 učenika petih i osmih razreda osnovnih škola u Slavonskom Brodu i okolici. Rezultati su pokazali da učenici slobodno vrijeme s obitelji najčešće provode u opuštenoj atmosferi u kući gledajući TV, čitajući, igrajući društvene igre, a najrjeđe u pustolovnim aktivnostima, koje zahtijevaju dodatna znanja i vještine, poput ribolova ili planinarenja. Utvrđeno je da nema velikih razlika među učenicima s obzirom na navedene nezavisne varijable te da većinu aktivnosti učenici podjednako provode s ocem i majkom. Ispitanici smatraju da im je za kvalitetnije provođenje slobodnog vremena s obitelji najvažnije izdvojiti više vremena, dok je novac najmanje potreban. Rezultati su također pokazali da najveći broj ispitanika želi provoditi više slobodnog vremena s obitelji na kulturno-društvenim događanjima, poput odlaska u kino, kazalište, muzej ili na koncerte.
Sažetak (engleski) The purpose of research conducted for this thesis was to examine which leisure time activities pupils do with their families and how often. The differences in spending leisure time with family based on the sex and the age of pupils have been analyzed, as well as the structure of their families and the place of residence. Also, the goal was to establish the activities pupils do more often with their father than with their mother and vice versa, or is their part in this regard the same. It was also examined which leisure time activites pupils would have wanted to do with their faimilies more often and what is neccessary to achieve that, according to their opinion. The opinions of 178 pupils from 5th and 8th grade of elementary schools in Slavonski Brod and its surroundings have been examined. The results have proven that pupils mostly spend their leisure time with families in a relaxed atmosphere at home, watching TV, reading, playing board games, and the rarest in adventurous activities that require some additional knowledge and skills, like fishing or hiking. It was established that there are no significant differences between pupils, considering previously mentioned independent variables and that most of the activities pupils do equally with both father and mother. The examinees believe that in order for their familiy leisure time to be of a better quality, the most important thing for them is to spend more time together, while money is the least important. The results have also shown that the majority of examinees wants to spend their family leisure time participating in some cultural and social events, like going to the movies, theatre, museum or concerts.
Ključne riječi
djeca
mladi
roditelji
aktivnosti slobodnog vremena
komunikacija u obitelji
slobodno vrijeme obitelji
Ključne riječi (engleski)
children
youth
parents
leisure time activities
family communication
family leisure time
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:435153
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-16 08:34:59