Naslov Multimedijski sadržaji i odgoj djece vrtićkog uzrasta
Naslov (engleski) Multimedial content and raising preschool children
Autor Marija Jukić
Mentor Rozana Petani (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Buterin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2017-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Obiteljska pedagogija
Sažetak Suvremeni odgoj je poprimio nove značajke; pod utjecajem tehnološkog razvoja u svijetu, tehnologija se uvukla i u obiteljski život. Roditelji su ti koji nose ulogu koordinatora multimedijskih sadržaja dostupnih djeci. Važno je da su roditelji medijski kompetentni kako bi mogli tu kompetenciju prenositi na svoju djecu i pobrinuti se da djeca postanu medijski pismena. U ovom istraživanju naglasak je na korištenju multimedijskih sadržaja iz perspektive roditelja ̶ cilj istraživanja je bio ispitati povezanost multimedijskih sadržaja i odgoja djece u dobi ranog djetinjstva (vrtićki uzrast), odnosno koliko često i s kojom svrhom roditelji dopuštaju djeci gledanje ovakvih sadržaja, stavove prema korištenju istih u određenim situacijama i o multimedijskim sadržajima općenito. Istraživanje je provedeno tijekom lipnja u tri dječja vrtića na području Splita i Solina. Korišten je prigodno sastavljen upitnik od otvorenog i pretežito zatvorenog tipa pitanja kojeg su ispunjavali roditelji djece koja pohađaju spomenute dječje vrtiće (ukupno 122 roditelja od čega 72 majke i 50 očeva). Deskriptivnom analizom utvrđene su frekvencije i postotci s obzirom na spol, dob i obrazovanje, a posebno za svaku česticu upitnika. Rasprava i interpretacija rezultata su bazirani na razlikama prema varijablama, a dobiveni rezultati upućuju na neke razlike u odnosu očeva i majki prema ulozi multimedijskih sadržaja u odgoju djece, na razlike s obzirom na stupanj obrazovanja, a nešto manje je dobnih razlika. Očevi koriste širi raspon situacija u kojima je gledanje multimedijskih sadržaja dopušteno u odnosu na majke, procjenjuju da djeca više vremena provode uz multimedijski sadržaj nego majke te da koriste više uređaja nego što to majke misle. Roditelji nižeg stupnja obrazovanja blaži su od roditelja s višim ili visokim stupnjem obrazovanja, a uloga dobi roditelja u svim problemima istraživanja ne omogućava konkretni zaključak jer su prilično različiti rezultati po česticama. Uglavnom roditelji nemaju stroga pravila o ograničenju gledanja multimedijskog sadržaja, ali većinom pomno prate koje sadržaje njihova djeca gledaju ̶ upoznati su sa sadržajima, gledaju ih s djecom i pričaju o tome s njima, a djeca ne smiju gledati što požele ni sami birati sadržaje.
Sažetak (engleski) Modern technological achievements have an increasing impact on the upbringing of children today – multimedia content plays an important role in family life. It is necessary that parents be competent in using media so they can teach their children about the necessity of using multimedia content in the most positive way. This research is focused on the parents' point of view, i.e. how they see the role of multimedia content in raising children, how often they use it as a parenting method and for what reasons. Research was carried out in three kindergartens in the area of the cities Split and Solin during the month of June. Parents were asked to fill out a questionnaire which was created specifically for the purpose of this research (in total 122 parents participated; 72 mothers and 50 fathers). Descriptive analysis was used to process the gathered data. The base for discussion and interpretation was the difference between mothers and fathers, between younger and older parents and also between highly educated parents versus those who finished elementary or high school. It is concluded that fathers partake in a wider range of situations in which the use of multimedia content is permissible in relation to mothers. Highly educated parents have more strict stances about using multimedia contents, compared to those with lower education levels. The role of the parents' age in all of the research issues does not give a concrete conclusion, because the results were different for each of the particles. Most parents do not have strict rules related to the usage of multimedia contents, but all parents have a high percentage of awareness of what their children are watching ̶ they are familiar with content, they watch or listen the multimedia content together with children and they talk about it with them. Children cannot watch whatever they want to, furthermore, they are not allowed to independently choose the content they want to watch or listen.
Ključne riječi
medijska kompetencija
multimedijski sadržaj
odgojne metode
rano djetinjstvo
roditeljski nadzor
Ključne riječi (engleski)
early childhood
media competence
multimedial content
parental control
raising methods.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:174317
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-11-17 12:24:35